|
|
|
CAUTARE MARCI INREGISTRATE
CAUTARE MARCI DEPUSE CONFORM NOII LEGI A MARCILOR
75% Returnare fonduri la inregistrarea unei marci de catre UE |
|
75% RETURNARE TAXE PENTRU INREGISTRAREA MARCILOR LA NIVEL COMUNITAR
Fondul pentru IMM-uri al Uniunii Europene oferă sprijin financiar întreprinderilor mici și mijlocii (IMM-uri) cu sediul în Uniunea Europeană (UE) pentru protejarea drepturilor lor de proprietate intelectuală (PI). IMM-urile pot solicita vouchere care vor permite accesul la o rambursare parțială a taxelor plătite Voucherele au valoare de pana la 75 % din taxele achitate pentru cererile de marca si 50 % din cererile pentru desene industriale sau extinderea de marci in tari non UE -dar nu mai mult de 1000 de Euro/marca , si se acorda pe principiul PRIMUL VENIT, PRIMUL SERVIT Cererile se pot depune cererea în perioada 22 ianuarie 2024-06 decembrie 2024.
Fondul pentru IMM-uri 2024 dispune de fonduri limitate. Dacă se epuizează fondurile, intervalul de depunere a cererilor va fi închis înainte de data indicată.
Ce conditii trebuie sa indepliniti : 👍 intreprinderea care depune cererea trebuie să fie o microîntreprindere sau o întreprindere mică sau mijlocie (IMM) cu sediul într-un stat membru al UE.
Trebuie să pregătiți datele bancare ale întreprinderii dumneavoastră, împreună cu un extras de cont emis de bancă, în care să fie menționate următoarele detalii: denumirea băncii, pentru a identifica sursa documentului, denumirea întreprinderii, ca titular al contului, codul IBAN complet, cu codul de țară și codul BIC/SWIFT. Trebuie să aveți certificatul de TVA/CIF al întreprinderii, eliberat de autoritatea națională competentă. Codul de identificare fiscală și denumirea întreprinderii înscrise în formularul de cerere pentru Fondul pentru IMM-uri trebuie să fie aceleași cu cele din certificat.
Ce facem noi la www.marcidesene.ro🏁
-Intocmim dosarul personal la IMM-ului-pe baza unei procuri - si il depunem la EUIPO in contul personal - -Obtinem voucher valabil de la EUIPO pentru subventie -dureaza cam 7 zile de la data depunerii dosarului la EUIPO - -Depunem dosarul de marca la Euipo si primim receiptul apoi aveti 30 de zile sa achitati taxa de examinare -Dupa ce achitati taxa de marca ( -850 euro pentru o clasa/900 euro pentru doua clase si apoi 150 euro pentru orice clasa suplimentara https://www.marcidesene.ro/category/clase-nisa/ depunem in 2 luni cererea de subventie pe care EUIPO o vireaza direct in contul IMM ului in termen de o luna de la depunerea cererii
Costuri IMM uri -care nu se deconteaza -onorariu consultant care se defalcheaza astfel : -150 euro +TVA -la inceput in etapa de deschidere si depunere dosar la EUIPO -100 Euro +TVA -la data obtinerii voucherului de la EUIPO si depunerea cererii de marca la EUIPO -100 Euro +TVA -la data primirii subventiei de catre IMM
Speram ca dati curs prezentei oferte si in cazul in care mai aveti intrebari nu ezitati sa ne contactati !
Noi la www.marcidesene.ro SUNTEM AICI SA VA AJUTAM SI SA VA OFERIM CEA MAI BUNA OFERTA SI SOLUTIE IN ACORD CU INTERESELE DUMNEAVOASTRA . |
|
|
|
|
|
REGULAMENTUL COMISIEI EUROPENE PRIVIND MARCA COMUNITARA |
|
31995R2868 REGULAMENTUL COMISIEI (CE) nr. 2868/95 din 13 decembrie 1995 de punere n aplicare a Regulamentului Consiliului (CE) nr. 40/94 privind marca comunitara COMISIA COMUNITATILOR EUROPENE, avnd n vedere Tratatul de instituire a Comunitatii Europene, avnd n vedere Regulamentul Consiliului (CE) nr. 40/94 din 20 decembrie 1993 privind marca comunitara 1, modificat de Regulamentul (CE) nr. 3288/94 2, n special art. 140, ntruct Regulamentul (CE) nr. 40/94 (denumit n continuare regulament) instituie un nou sistem de marci care permite obtinerea unei marci valabile pe tot teritoriul Comunitatii prin depunerea unei cereri pe lnga Biroul pentru armonizare pe piata interna (marci, desene si modele), denumit n continuare Biroul; ntruct regulamentul cuprinde mai ales dispozitiile necesare pentru o procedura care conduce la nregistrarea unei marci comunitare, precum si pentru administrarea marcilor comunitare, pentru recursurile mpotriva deciziilor Biroului si pentru procedurile de revocare sau nulitate a unei marci comunitare; ntruct art. 140 din regulament prevede ca normele de aplicare a regulamentului sunt adoptate printr-un regulament de punere n aplicare; ntruct regulamentul de aplicare ar trebui adoptat conform procedurii prevazute n art. 141 din regulament; ntruct regulamentul de aplicare stabileste, n consecinta, normele necesare punerii n aplicare a dispozitiilor din regulamentul privind marca comunitara; ntruct aceste norme trebuie sa asigure buna desfasurare a procedurilor n fata Biroului; ntruct, n conformitate cu art. 116 alin. (1) din regulament, toate elementele cererii de marci comunitare prevazute n art. 26 alin. (1) si toate celelalte informatii a caror publicare este prevazuta n prezentul regulament de aplicare se publica n toate limbile oficiale ale Comunitatii; ntruct, totusi, nu trebuie ca marca, numele, adresele, datele si alte informatii similare sa fie traduse si publicate n toate limbile oficiale ale Comunitatii; ntruct Biroul furnizeaza, pentru toate procedurile angajate n fata lui, formulare-tip, redactate n toate limbile oficiale ale Comunitatii; ntruct masurile prevazute n prezentul regulament sunt conforme cu avizul comitetului instituit de art. 141 din regulament, 1 JO L 11, 14.01.1994, p. 1. 2 JO L 349, 31.12.1994, p. 83. ADOPTA PREZENTUL REGULAMENT: Articolul 1 Normele de punere n aplicare a regulamentului sunt urmatoarele: TITLUL 1 PROCEDURA DE CERERE Norma 1 Continutul cererii (1) Cererea pentru o marca comunitara trebuie sa contina: (a) o cerere de nregistrare a unei marci ca marc a comunitara; (b) numele, adresa si nationalitatea solicitantului, precum si statul pe teritoriul caruia are domiciliul, sediul sau o unitate. Persoanele fizice trebuie sa fie indicate prin nume si prenume. Persoanele juridice, precum si organismele care intra sub incidenta art. 3 din regulament sunt indicate prin denumirea oficiala, eventual prin abrevierea obisnuita; legislatia statului sub a carei incidenta intra, trebuie, de asemenea, indicata. Adresa telegrafica, numerele de telex, de telefon si orice alte informatii necesare telecomunicatiilor pot fi indicat. Este preferabil sa se indice o singura adresa pentru fiecare solicitant; daca sunt mentionate mai multe adrese, numai adresa care figureaza pe prima pozitie este luata n considerare, cu exceptia situatiei n care solicitantul mentioneaza una dintre adresele indicate drept adresa profesionala; (c) lista bunurilor si serviciilor pentru care este solicitata nregistrarea marcii, conform normei 2; (d) o reprezentare a marcii, conform normei 3; (e) daca solicitantul a desemnat un reprezentant, numele si adresa profesionala ale acestuia, conform lit. (b); daca reprezentantul are mai multe adrese profesionale sau daca solicitantul a desemnat mai multi reprezentanti avnd adrese profesionale diferite, cererea trebuie sa precizeze care adresa va fi cea profesionala; n lipsa acestei precizari, numai prima adresa indicata este considerata ca fiind adresa profesionala; (f) daca este revendicata prioritatea unei cereri anterioare n temeiul art. 30 din regulament, o declaratie cu privire la aceasta, care mentioneaza data respectivei cereri si statul n care sau pentru care a fost depusa; (g) daca este revendicata prioritatea expunerii conform art. 33 din regulament, o declaratie cu privire la aceasta care sa mentioneze numele expunerii si data primei prezentari a bunurilor si serviciilor; (h) daca este revendicata vechimea uneia sau mai multor marci anterior ntr- un stat membru, inclusiv o marca nregistrata pe teritoriul Benelux sau o marca care face obiectul unei nregistrari internationale, avnd efect ntr-un stat membru (denumita n continuare marca anterior nregistrata, conform art. 34 din regulament), o declaratie cu privire la aceasta care sa indice statul membru sau statele membre n care sau pentru care marca anterioara este nregistrata, data de la care respectiva nregistrare a intrat n vigoare, numele nregistrarii si produsele sau serviciile pentru care este nregistrata marca; (i) daca este cazul, o declaratie care sa indice faptul ca cererea are ca scop nregistrarea unei marci comunitare colective n sensul art. 64 din regulament; (j) indicarea limbii n care a fost depusa cererea si indicarea celei de-a doua limbi, conform art. 115 alin. (3) din regulament; (k) semnatura solicitantului sau a reprezentantului sau. (2) Cererea de marca comunitara colectiva poate include reglementarile sub a caror incidenta intra. (3) Cererea poate include o declaratie a solicitantului conform careia nu invoca dreptul exclusiv asupra unui element al marcii, lipsit de un caracter distinctiv, care trebuie sa fie specificat de solicitant. (4) Daca exista mai multi solicitanti, cererea trebuie sa desemneze un singur solicitant sau reprezentant, n calitate de reprezentant comun. Norma 2 Lista bunurilor si serviciilor (1) Pentru clasificarea produselor si serviciilor, se aplica clasificarea comuna prevazuta n art. 1 din Acordul de la Nisa privind clasificarea internationala a bunurilor si serviciilor n scopurile nregistrarii marcilor din 15 iunie 1957, revazut si modificat. (2) Lista bunurilor si serviciilor trebuie stabilita, astfel nct sa apara clar natura lor si sa nu permita clasificarea fiecarui produs si a fiecarui serviciu dect ntr-o singura clasa a clasificarii de la Nisa. (3) Produsele si serviciile sunt regrupate, de preferinta, dupa modelul clasificarii de la Nisa, fiecare grupa fiind precedata de numarul clasei careia i apartine respectiva grupa de produse si de servicii si prezentata n ordinea respectivei clasificari. (4) Clasificarea bunurilor si serviciilor se efectueaza n scopuri exclusiv adminis trative. Produsele si serviciile nu pot, prin urmare, sa fie considerate ca asemanatoare pe motivul ca figureaza n aceeasi clasa a clasificarii de la Nisa si nu pot fi considerate ca fiind diferite pe motivul ca figureaza n clase diferite ale respectivei clasificari. Norma 3 Reprezentarea marcii (1) Daca solicitantul nu revendica o reprezentare grafica sau o culoare particulara, marca este reprodusa la cerere n scriere standard, de exemplu n litere, cifre si semne de punctuatie dactilografiate. Poate cuprinde minuscule si majuscule si este publicata si nregistrata de catre Birou n respectiva forma. (2) n celelalte cazuri, altele dect cel prevazut n alin. (1), marca se reproduce pe o foaie separata, atasata cererii. Dimensiunile respectivei foi nu depasesc formatul DIN A4 (29,7 cm 21 cm), suprafata utilizata pentru reproducere (formatul tip) nu depaseste 26,2 cm 17 cm. Se lasa o margine de cel putin 2,5 cm n partea stnga. Daca pozitia exacta a marcii nu este evidenta, ea este indicata prin mentiunea sus pe fiecare reproducere. Reproducerea marcii trebuie sa fie de o astfel de calitate, nct sa permita micsorarea sau marirea sa la formatul textelor publicate n Buletinul marcilor comunitare, de maxim 16 cm naltime 8 cm latime. Numele si adresa solicitantului sunt de asemenea mentionate pe respectiva foaie separata, care trebuie depusa n patru exemplare. (3) n cazurile n care se aplica alin. (2), cererea trebuie sa cuprinda o mentiune cu privire la aceasta. Cererea poate cuprinde o descriere a marcii. (4) Daca se solicita nregistrarea unei marci tridimensionale, cererea trebuie sa cuprinda o mentiune cu privire la aceasta. Reprezentarea consta ntr-o reproducere fotografica sau o reprezentare grafica a marcii. Reprezentarea poate cuprinde pna la sase vederi n perspectiva ale marcii. (5) Daca se solicita nregistrarea color, cererea trebuie sa cuprinda o mentiune cu privire la aceasta. Culorile din care se compune marca trebuie sa fie de asemenea indicate. Pentru reproducerea prevazuta n alin. (2), se utilizeaza reproducerea n culori a marcii. (6) Presedintele Biroului poate decide, n ceea ce priveste cerintele prevazute n alin. (2), ca marca sa fie reprodusa n corpul cererii, nu pe o foaie separata, si ca numarul de exemplare ale reproducerii sa poata fi mai mic de patru. Norma 4 Taxele pentru cerere Taxele care trebuie platite pentru cerere sunt: (a) taxa de baza si (b) taxa de clasa, pentru fiecare clasa mai mare de a treia clasa, careia i apartin produsele si serviciile conform normei 2. Norma 5 Depunerea cererii (1) Biroul noteaza pe documentele constitutive ale cererii data primirii si numarul dosarului atribuit cererii. Biroul elibereaza imediat solicitantului o recipisa pe care figureaza cel putin numarul dosarului, o reproducere, o descriere sau orice alta metoda de identificare a marcii, natura documentelor si numarul lor, precum si data primirii cererii. (2) Cnd cererea este depusa pe lnga Serviciul central al proprietatii industriale dintr-un stat membru sau pe lnga Biroul marcilor din Benelux conform art. 25 din regulament, respectivele autoritati numeroteaza toate foile cererii cu cifre arabe. Autoritatile n cauza indica pe documente, nainte de transmiterea cererii, data primirii si numarul de pagini. Autoritatile elibereaza fara ntrziere solicitantului o recipisa indicnd, cel putin, natura si numarul documentelor, precum si data de primire a acestora. (3) Daca Biroul primeste o cerere prin intermediul unui Serviciu central al proprietatii industriale dintr- un stat membru sau prin Biroul marcilor din Benelux, noteaza pe cerere data primirii si numarul dosarului si elibereaza imediat solicitantului, conform alin. (1) a doua teza, o recipisa indicnd data primirii de catre Birou. Norma 6 Revendicarea prioritatii (1) Daca n cerere se revendica prioritatea uneia sau mai multor cereri anterioare conform art. 30 din regulament, solicitantul dispune de un termen de trei luni de la data depunerii pentru a indica numarul de dosar atribuit cererii anterioare si pentru a prezenta o copie a acesteia. Copia trebuie sa fie autentificata conform cererii anterioare de catre autoritatea care a primit-o si trebuie sa fie nsotita de o atestare eliberata de respectiva autoritate care sa indice data depunerii cererii anterioare. (2) Daca solicitantul revendica prioritatea uneia sau mai multor cereri anterioare, posterior depunerii cererii, conform art. 30 din regulament, declaratia de prioritate, care indica data cererii anterioare si statul n care sau pentru care a fost depusa, trebuie sa fie prezentata n termen de doua luni de la data depunerii cererii. Indicatiile si actele justificative prevazute n alin. (1) trebuie sa fie prezentate Biroului n termen de trei luni de la primirea declaratiei de prioritate. (3) Daca limba cererii anterioare nu este una dintre limbile Biroului, acesta invita solicitantul sa prezinte, ntr-un termen stabilit de Birou si nu mai mic de trei luni, o traducere a cererii anterioare n una dintre aceste limbi. (4) Presedintele Biroului poate decide ca cerintele n materie de acte justificative care trebuie furnizate de catre solicitant sa poata fi mai putine dect cele mentionate n alin. (1), cu conditia ca Biroul sa poata dispune de informatiile cerute din alte surse. Norma 7 Prioritatea expunerii (1) Daca prioritatea expunerii n sensul art. 33 din regulament este revendicata n cerere, solicitantul dispune de un termen de trei luni de la data depunerii pentru a prezenta o atestare eliberata n cursul expunerii de catre autoritatea nsarcinata sa asigure protectia proprietatii industriale a respectivei expuneri. Atestarea trebuie sa stabileasca faptul ca marca a fost efectiv utilizata pentru produsele si serviciile n cauza si sa mentioneze data deschiderii expunerii si data primei utilizari publice, atunci cnd aceasta nu coincide cu data deschiderii expunerii. Aceasta trebuie sa fie nsotita de o descriere a utilizarii efective a marcii, atestata de catre autoritatea mentionata anterior. (2) Daca solicitantul revendica prioritatea expunerii posterior depunerii cererii, declaratia de prioritate, care indica numele expunerii si data primei prezentari a bunurilor sau serviciilor, trebuie sa fie prezentata n termen de doua luni de la data depunerii. Indicatiile si actele justificative solicitate n temeiul alin. (1) trebuie naintate Biroului n termen de trei luni de la primirea declaratiei de prioritate. Norma 8 Solicitarea vechimii unei marci nationale (1) Cnd vechimea uneia sau mai multor marci anterior nregistrate este solicitata n cerere conform art. 34 din regulament, solicitantul dispune de un termen de trei luni pentru a prezenta o copie a nregistrarii corespunzatoare. Respectiva copie trebuie atestata conform nregistrarii corespunzatoare de catre autoritatea competenta. (2) Daca solicitantul doreste sa solicite vechimea uneia sau mai multor marci anterior nregistrate conform art. 34 din regulament, posterior depunerii cererii, declaratia de vechime, care indica statul membru sau statele membre n care sau pentru care a fost nregistrata cererea, data la care a intrat n vigoare nregistrarea corespunzatoare, numarul nregistrarii corespunzatoare si produsele si serviciile pentru care marca a fost nregistrata, trebuie sa fie prezentata n termen de doua luni de la data depunerii. Actele justificative solicitate n temeiul alin. (1) sunt prezentate Biroului n termen de trei luni de la primirea declaratiei de vechime. (3) Biroul informeaza Biroul marcilor din Benelux sau Serviciul central al proprietatii industriale din statul membru interesat cu privire la solicitarea de vechime. (4) Presedintele Biroului poate decide ca cerintele n materie de acte justificative care trebuie furnizate de catre solicitant sa poata fi mai putine dect cele prevazute n alin. (1), cu conditia ca Biroul sa poata dispune de informatiile cerute din alte surse. Norma 9 Examinarea cerintelor de stabilire a datei depunerii si a conditiilor de forma a depunerii (1) Daca cererea nu satisface conditiile cerute pentru a- i fi acordata o data de depunere din urmatoarele motive: (a) pentru ca nu cuprinde: (i) cererea de nregistrare a unei ma rci comunitare; (ii) informatiile care permit identificarea solicitantului; (iii) o lista a bunurilor si serviciilor pentru care este solicitata nregistrarea marcii; (iv) o reprezentare a marcii sau (b) pentru ca taxa de baza pentru depunerea cererii nu a fost platita Biroului n termen de o luna de la depunerea cererii pe lnga Birou sau, daca cererea a fost depusa pe lnga Serviciul central al proprietatii industriale dintr-un stat membru sau pe lnga Biroul marcilor din Benelux, Biroul informeaza solicitantul ca nu poate fi acordata o data de depunere ca urmare a acestor nereguli. (2) Daca au fost remediate neregulile prevazute n alin. (1) n termen de doua luni de la primirea notificarii, data depunerii este determinata de data la care au fost remediate toate neregulile. Daca acestea nu au fost remediate n respectivul termen, cererea nu este tratata ca o cerere de marca comunitara. Orice taxa achitata se ramburseaza. (3) Daca, chiar daca a fost acordata o data de depunere, examinarea arata ca: (a) nu sunt ndeplinite conditiile prevazute n normele 1, 2 si 3 sau alte conditii de forma a depunerii prevazute n regulament sau n respectivele norme; (b) taxele de clasa prevazute la lit. (b) din norma 4 coroborat cu Regulamentul Comisiei (CE) nr. 2869/95 3 (denumit n continuare regulamentul privind taxele) nu au fost platite n ntregime Biroului; (c) n cazul n care a fost solicitata o prioritate conform normelor 6 si 7, fie n cerere, fie n termenul de doua luni de la depunere, celelalte cerinte prevazute n respectivele norme nu mai sunt respectate sau (d) n cazul n care a fost solicitata vechimea conform normei 8, fie n cerere, fie n termenul de doua luni de la depunere, celelalte cerinte prevazute n norma 8 nu mai sunt respectate, Biroul invita solicitantul sa remedieze neregulile constatate n termenul acordat. (4) Daca nu au fost remediate neregulile mentionate n alin. (3) lit. (a) n termenul indicat, Biroul respinge cererea. (5) Daca taxele de clasa neachitate nu sunt platite nainte de expirarea termenului indicat, cererea este considerata retrasa, numai daca nu rezulta n mod evident care sunt clasele pe care este destinata sa le acopere suma platita. n lipsa altor criterii care sa permita determinarea claselor pe care suma platita era destinata sa le acopere, Biroul ia n considerare clasele n ordinea clasificarilor. Cererea este considerata retrasa n ceea ce priveste clasele pentru care taxele de clasa nu au fost platite sau nu au fost platite n ntregime. (6) Daca neregulile prevazute n alin. (3) privesc revendicarea prioritatii, solicitantul este decazut din dreptul de prioritate pentru cerere. (7) Daca neregulile prevazute n alin. (3) se refera la solicitarea vechimii, dreptul de revendicare nu mai poate fi invocat pentru cerere. (8) Daca neregulile prevazute n alin. (3) nu se refera dect la anumite produse si servicii, Biroul nu respinge cererea sau nu refuza dreptul de prioritate sau dreptul de vechime dect pentru produsele si serviciile n cauza. Norma 10 Examinarea conditiilor privind calitatea de titular Daca, n conformitate cu art. 5 din regulament, solicitantul nu poate fi titularul unei marci comunitare, Biroul l informeaza si i acorda un termen pentru a-si retrage cererea sau pentru 3 Vezi pagina 33 din prezentul Jurnal Oficial. a-si prezenta observatiile. Daca solicitantul nu reuseste sa se ncadreze n conditiile cerute pentru nregistrare, Biroul i respinge cererea. Norma 11 Examinarea privind motivele absolute de refuz (1) Daca marca comunitara nu poate fi nregistrata n temeiul art. 7 din regulament pentru toate sau pentru o parte din produsele sau serviciile pentru care este solicitata, Biroul comunica solicitantului motivele refuzului, preciznd un termen pentru retragerea sau modificarea cererii sau pentru prezentarea observatiilor. (2) Daca, n conformitate cu art. 38 alin. (2) din regulament, nregistrarea marcii comunitare face subiectul declaratiei solicitantului ca nu va invoca dreptul exclusiv asupra elementelor marcii fara un caracter distinctiv, Biroul informeaza solicitantul, preciznd motivele si invitndu- l sa nainteze o declaratie n acest sens ntr-un termen stabilit. (3) Daca, n termenul care i este acordat, solicitantul nu reuseste sa se ncadreze n conditiile cerute pentru nregistrare sau nu ndeplineste conditia prevazuta n alin. (2), Biroul respinge cererea n ntregime sau partial. Norma 12 Publicarea cererii Publicarea cererii cuprinde urmatoarele informatii: (a) numele si adresa solicitantului; (b) daca este cazul, numele si adresa profesionala a reprezentantului desemnat de catre solicitant, chiar daca nu este vorba despre un reprezentant n sensul art. 88 alin. (3) prima teza din regulament; daca au fost desemnati mai multi reprezentanti si daca adresa lor profesionala este aceeasi, sunt publicate numai numele si adresa profesionala ale primului reprezentant mentionat, urmate de cuvintele si altii; daca au fost desemnati mai multi reprezentanti si adresele lor profesionale sunt diferite, se publica numai adresa profesionala aleasa n temeiul alin. (1) lit. (e) din norma 1; n cazul desemnarii unei asociatii de reprezentanti conform alin. (9) din norma 76, se publica numai numele si adresa profesionala a asociatiei; (c) reproducerea marcii, nsotita de indicatiile si descrierile prevazute n norma 3; n cazul cererii de nregistrare color, mentiunea color si indicatia culorii sau a culorilor din care se compune marca trebuie sa figureze n publicatie; (d) lista bunurilor si serviciilor regrupate pe clase conform clasificarii de la Nisa, fiecare grup fiind precedat de numarul de clasa din clasificarea mentionata careia i apartine grupul de produse si servicii si prezentat n ordinea respectivei clasificari; (e) data depunerii si numarul dosarului; (f) daca este cazul, indicatii privind prioritatea solicitata conform art. 30 din regulament; (g) daca este cazul, indicatii privind solicitarea prioritatii de expunere conform art. 33 din regulament; (h) daca este cazul, indicatii privind solicitarea vechimii conform art. 34 din regulament; (i) daca este cazul, indicarea faptului ca marca a obtinut un caracter distinctiv ca urmare a utilizarii sale conform art. 7 alin. (3) din regulament; (j) daca este cazul, indicarea faptului ca cererea este depusa pentru o marca comunitara colectiva; (k) daca este cazul, declaratia prin care solicitantul renunta la orice drept exclusiv asupra unui element al marcii, conform alin. (3) din norma 1 sau alin. (2) din norma 11; (l) limba n care a fost depusa cererea si a doua limba indicata de solicitant conform art. 115 alin. (3) din regulament. Norma 13 Modificarea cererii (1) O cerere de modificare a cererii conform art. 44 din regulament cuprinde urmatoarele informatii: (a) numarul de dosar atribuit cererii; (b) numele si adresa solicitantului, conform alin. (1) lit. (b) din norma 1; (c) daca solicitantul a desemnat un reprezentant, numele si adresa profesionala ale acestuia, conform alin. (1) lit. (e) din norma 1; (d) indicarea elementului de modificat sau de rectificat n cerere si a elementului care trebuie sa figureze dupa modificare sau rectificare; (e) daca modificarea se refera la reprezentarea marcii, o reprezentare a marcii modificate, conform normei 3. (2) Daca cererea de modificare necesita plata unei taxe, cererea nu este considerata ca fiind depusa dect dupa plata taxei. Daca aceasta nu este platita sau nu este platita integral, Biroul informeaza solicitantul cu privire la aceasta. (3) Daca conditiile care reglementeaza cererea de modificare nu sunt ndeplinite, Biroul informeaza solicitantul cu privire la neregulile constatate. Daca neregulile respective nu au fost remediate n termenul fixat de Birou, acesta respinge solicitarea de modificare a cererii. (4) Daca modificarea este publicata conform art. 44 alin. (2) din regulament, normele 15 si 22 se aplica mutatis mutandis. (5) Solicitantul poate sa prezinte numai o singura cerere, att timp ct solicita modificarea aceluiasi element n doua sau mai multe cereri pe care le-a depus. Daca cererea de modificare necesita plata unei taxe, aceasta trebuie platita pentru fiecare dintre solicitarile de modificare. (6) Alin. (1) (5) se aplica mutatis mutandis cererii de modificare a numelui sau a adresei profesionale a unui reprezentant desemnat de catre solicitant. Astfel de cereri nu necesita plata unei taxe. Norma 14 Rectificarea erorilor si a greselilor din publicatii (1) Daca o cerere publicata cuprinde o eroare sau o greseala imputabila Biroului, acesta rectifica eroarea sau greseala din proprie initiativa sau la cererea solicitantului. (2) Daca solicitantul prezinta o cerere conform alin. (1), norma 13 se aplica mutatis mutandis. Cererea nu necesita plata unei taxe. (3) Rectificarile efectuate n conformitate cu prezenta norma se publica. (4) Art. 42 alin. (2) din regulament si normele 15 - 22 se aplica mutatis mutandis daca rectificarea se refera la lista de produse sau servicii sau la reprezentarea marcii. TITLUL II PROCEDURA DE CONTESTATIE SI DOVADA DE UTILIZARE Norma 15 Continutul actului de contestatie (1) O contestatie poate fi fondata pe motivul ca exista una sau mai multe marci anterioare n sensul art. 8 alin. (2) din regulament (numite n continuare marci anterioare) sau unul sau mai multe drepturi anterioare n sensul articolului 8 alin. (4) din regulament (numite n continuare drepturi anterioare). (2) Actul de contestatie trebuie sa cuprinda: (a) n ceea ce priveste cererea mpotriva careia s-a format contestatia: (i) numarul de dosar al cererii mpotriva careia s-a format contestatia; (ii) indicarea bunurilor si serviciilor a caror lista figureaza n cererea de marca comunitara, mpotriva carora s-a format contestatia; (iii) numele solicitantului de marca comunitara; (b) n ceea ce priveste marca anterioara sau dreptul anterior pe care se fondeaza contestatia: (i) daca contestatia se fondeaza pe existenta unei marci anterioare, o declaratie cu privire la aceasta, precum si mentiunea ca marca anterioara este o marca comunitara sau mentionarea statului membru sau a statelor membre, inclusiv, daca este cazul, Benelux, pe teritoriul carora a fost nregistrata sau solicitata marca anterioara ori daca marca anterioara este o marca international nregistrata, mentionarea statului membru sau a statelor membre, inclusiv, daca este cazul, Benelux, n care s-a extins protectia respectivei marci anterioare; (ii) daca este cazul, numarul de dosar sau numarul de nregistrare, precum si data depunerii, inclusiv data de prioritate a marcii anterioare; (iii) daca contestatia este fondata pe motivul ca exista o marca anterioara foarte cunoscuta n sensul art. 8 alin. (2) lit.(c) din regulament, o mentiune n acest sens si numele statului membru sau al statelor membre n care respectiva marca anterioara este foarte cunoscuta; (iv) daca contestatia este fondata pe motivul ca exista o marca anterioara de renume conform art. 8 alin. (5) din regulament, o mentiune n acest sens si indicarea locului unde este nregistrata respectiva marca anterioara sau unde a fost solicitata, conform pct. (i); (v) daca contestatia este fo ndata pe motivul ca exista un drept anterior, o mentiune n acest sens si numele statului membru sau al statelor membre n care exista respectivul drept; (vi) o reprezentare si, daca este cazul, o descriere a marcii anterioare sau a dreptului anterior; (vii) produsele si serviciile pentru care a fost nregistrata sau solicitata marca anterioara sau pentru care marca anterioara este cunoscuta conform art. 8 alin. (2) lit. (c) din regulament ori are un renume conform art. 8 alin. (5) din regulament; atunci cnd indica toate produsele si serviciile pentru care este protejata marca anterioara, contestatarul indica si produsele si serviciile pe care se fondeaza contestatia; (c) n ceea ce priveste contestatarul: (i) cnd contestatia este depusa de catre titularul marcii anterioare sau al dreptului anterior, numele si adresa, conform art. 1 alin. (1) lit. (b) din norma 1 si mentiunea calitatii sale de titular al respectivei marci sau al respectivului drept; (ii) cnd contestatia este depusa de catre un licentiat, numele si adresa acestuia conform alin. (1) lit. (b) din norma 1, precum si mentiunea ca a fost abilitat sa depuna contestatia; (iii) cnd contestatia este depusa de catre succesorul desemnat al titularului nregistrat al unei marci comunitare care nu a fost nca nregistrat ca nou titular, o mentiune n acest sens, precum si numele si adresa contestatarului conform alin. (1) lit. (b) din norma 1 si data primirii cererii de nregistrare a noului titular de catre Birou sau, n lipsa, data la care a fost trimisa Biroului; (iv) cnd contestatia este depusa de catre o persoana care nu este titularul unui drept anterior, pe motivul ca exista un drept anterior, numele si adresa respectivei persoane conform alin. (1) lit. (b) din norma 1, precum si mentiunea ca aceasta este ndreptatita de dreptul national corespunzator sa exercite respectivul drept; (v) daca contestatarul a desemnat un reprezentant, numele si adresa profesionala ale acestuia conform alin. (1) lit. (e) din norma 1; (d) o descriere precisa a motivelor pe care s-a fondat contestatia. Formatat: Marcatori si numerotare (3) Alin. (1) si (2) se aplica mutatis mutandis oricarei contestatii formate n conformitate cu art. 8 alin.(3) din regulament. Norma 16 Fapte, dovezi si observatii prezentate n sprijinul contestatiei (1) Orice act de contestatie poate cuprinde informatii deta liate privind faptele, dovezile si observatiile prezentate n sprijinul contestatiei, nsotite de acte justificative. (2) Daca contestatia este fondata pe existenta unei marci anterioare care nu este o marca comunitara, actul de contestatie trebuie nsotit, de preferinta, de dovada nregistrarii sau a depunerii respectivei marci anterioare, cum ar fi certificatul de nregistrare. Daca contestatia este fondata pe existenta unei marci foarte cunoscute conform art. 8 alin. (2) lit. (c) din regulament sau a unei marci de renume n conformitate cu art. 8 alin. (5) din regulament, actul de contestatie trebuie nsotit, de preferinta, de dovada notorietatii sau renumelui marcii. Daca contestatia este fondata pe existenta unui drept anterior, actul de contestatie trebuie nsotit, de preferinta, de dovada achizitiei si domeniului de protectiei ale respectivului drept. (3) Informatiile detaliate privind faptele, dovezile si observatiile, precum si actele justificative prevazute n alin. 1 si dovezile prevazute n alin. (2) pot fi prezentate, daca nu au fost prezentate n acelasi timp cu actul de contestatie sau ca urmare a acestuia, ntr-un termen ulterior deschiderii procedurii de contestatie pe care Biroul l stabileste conform alin. (2) din norma 20. Norma 17 Utilizarea limbilor n procedura de contestatie (1) Daca actul de contestatie nu a fost depus n limba cererii de nregistrare a marcii comunitare, atunci cnd aceasta din urma este una dintre limbile Biroului, nici n a doua limba indicata la depunerea cererii, contesta tarul depune, n termen de o luna de la expirarea amnarii contestatiei, o traducere a actului de contestatie n una din aceste limbi. (2) Daca dovezile si actele justificative care trebuie furnizate n sprijinul contestatiei conform alin. (1) si (2) din norma 16 nu sunt prezentate n limba procedurii de contestatie, contestatarul trebuie sa furnizeze o traducere n aceasta limba n termen de o luna de la expirarea amnarii contestatiei sau, daca este cazul, n termenul stabilit de Birou n conformitate cu alin. (3) din norma 16. (3) Daca contestatarul sau solicitantul informeaza Biroul, nainte de data la care procedura de contestatie este considerata deschisa, conform alin. (1) din norma 19, ca solicitantul si contestatarul au convenit sa utilizeze o alta limba pentru procedura de contestatie conform art. 115 alin. (7) din regulament, contestatarul trebuie, atunci cnd actul de contestatie nu a fost depus n limba convenita, sa furnizeze o traducere n aceasta limba n termen de o luna de la data mentionata anterior. Norma 18 Respingerea actului de contestatie ca fiind inadmisibil (1) Daca Biroul constata ca actul de contestatie nu ndeplineste conditiile prevazute n art. 42 din regulament sau ca actul de contestatie nu indica n mod evident cererea mpotriva care ia sa format contestatia ori marca anterioara sau dreptul anterior pe baza caruia s-a format contestatia, Biroul respinge contestatia ca fiind inadmisibila numai daca nu au fost remediate neregulile mentionate naintea termenului de contestatie. Daca taxa de contestatie nu a fost platita naintea expirarii termenului de contestatie, actul de contestatie este considerat ca nefiind depus. Daca taxa de contestatie a fost platita dupa expirarea termenului de contestatie, aceasta se ramburseaza contestatarului. (2) Daca Biroul constata ca actul de contestatie nu satisface alte dispozitii din regulament sau din prezentele norme, informeaza contestatarul, invitndu- l sa remedieze neregulile constatate n termen de doua luni. Daca neregulile nu sunt remediate n terme nul acordat, Biroul respinge contestatia ca fiind inadmisibila. (3) Orice decizie de respingere a contestatiei luata n temeiul alin. (1) si (2) este comunicata solicitantului. Norma 19 Data de deschidere a procedurii de contestatie (1) Daca Biroul nu respinge contestatia n conformitate cu norma 18, comunica solicitantului contestatia si l invita sa depuna observatiile sale ntr-un termen acordat. Biroul atentioneaza solicitantul asupra faptului ca procedura de contestatie este considerata deschisa la doua luni dupa primirea comunicarii, numai daca solicitantul nu informeaza Biroul, nainte de expirarea termenului, ca si retrage cererea sau o limiteaza la produsele si serviciile care nu sunt prevazute n contestatie. (2) Biroul poate, conform normei 71, sa amne termenul prevazut n alin. (1) a doua teza atunci cnd o astfel de solicitare este facuta mpreuna de catre contestatar si solicitant. (3) Daca cererea este retrasa sau limitata n termenul prevazut n alin. (1) a doua teza sau n termenul amnat conform alin. (2), Biroul informeaza contestatarul si i ramburseaza taxa de contestatie. Norma 20 Examinarea contestatiei (1) Daca cererea nu este retrasa sau limitata conform normei 19, solicitantul si prezinta observatiile n termenul stabilit de catre Birou n notificarea pe care acesta o adreseaza n temeiul alin. (1) prima teza din norma 19. (2) Cnd actul de contestatie nu cuprinde informatii detaliate privind faptele, dovezile si observatiile mentionate n alin. (1) si (2) din norma 16, Biroul invita contestatarul sa i le furnizeze ntr-un termen stabilit. Orice element furnizat de catre contestatar este comunicat solicitantului care dispune de posibilitatea de a raspunde ntr-un termen acordat de Birou. (3) Daca solicitantul nu prezinta nici o observatie, Biroul poate hotar asupra unei contestatii pe baza dovezilor de care dispune. (4) Biroul prezinta contestatarului observatiile solicitantului si l invita, daca considera necesar, sa prezinte un raspuns n termenul pe care Biroul l stabileste. (5) Daca solicitantul limiteaza lista bunurilor si serviciilor conform art. 44 alin. (1) din regulament, Biroul informeaza contestatarul si l invita sa declare, n termenul pe care l -a stabilit, daca si mentine contestatia si, daca raspunsul este afirmativ, sa precizeze printre produsele si serviciile ramase pe acelea care sunt prevazute de contestatie. (6) Biroul poate sa suspende orice procedura de contestatie daca contestatia se bazeaza pe o cerere de nregistrare prevazuta n art. 8 alin (2) lit. (b) din regulament, pna cnd este luata o decizie definitiva n cadrul respectivei proceduri sau daca alte circumstante justifica o astfel de suspendare. Norma 21 Contestatii multiple (1) Biroul poate uni procedurile atunci cnd s-au formulat mai multe contestatii mpotriva aceleiasi cereri de marca comunitara. Biroul poate decide, prin urmare, sa separe din nou procedurile. (2) Daca rezulta dintr-un examen preliminar al uneia sau mai multor contestatii ca este posibil ca marca comunitara solicitata sa nu poata fi nregistrata pentru toate sau o parte dintre produsele sau serviciile pentru care este ceruta nregistrarea, Biroul poate suspenda alte proceduri de contestatie. Biroul informeaza ceilalti contestatari cu privire la toate deciziile relevante luate n cadrul procedurilor care au fost urmate. (3) Cnd o decizie de respingere a unei cereri este definitiva, procedurile de contestatie a caror examinare a fost suspendata conform alin. (2) sunt considerate ca fiind ncheiate si contestatarii n cauza sunt informati. ncheierea procedurilor constituie un caz de neurmarire n sensul art. 81 alin. (4) din regulament. (4) Biroul ramburseaza 50% din taxele de contestatie platite de catre fiecare dintre contestatari a caror contestatie este considerata ca fiind ncheiata conform alin. (1), (2) si (3). Norma 22 Dovada utilizarii (1) Daca contestatarul trebuie, n temeiul art. 43 alin. (2) sau (3) din regulament, sa faca dovada utilizarii marcii sau a existentei de motive juste pentru neutilizarea ei, Biroul l invita sa prezinte respectiva dovada ntr-un te rmen stabilit. Daca contestatarul nu prezinta respectiva dovada n termenul stabilit, Biroul poate respinge contestatia. (2) Indicatiile si dovezile care trebuie prezentate pentru a dovedi utilizarea marcii cuprind indicatii privind locul, durata, importanta si natura utilizarii marcii anterioare pentru produsele si serviciile pentru care este nregistrata si pe care se fondeaza contestatia, precum si dovezi care sa sustina respectivele indicatii, conform alin. (3). (3) Aceste dovezi se limiteaza, de preferinta, la prezentarea de acte justificative precum ambalaje, etichete, liste de preturi, cataloage, facturi, fotografii, anunturi n ziare, precum si declaratii scrise prevazute n art. 76 alin. (1) lit. (f) din regulament. (4) Daca dovezile prezentate conform alin. (1), (2) si (3) nu sunt redactate n limba procedurii de contestatie, Biroul poate sa invite contestatarul sa furnizeze, n termenul acordat, o traducere n aceasta limba. TITLUL III PROCEDURA DE NREGISTRARE Norma 23 nregistrarea marcii (1) Taxa de nregistrare prevazuta n art. 45 din regulament cuprinde: (a) o taxa de baza si (b) o taxa de clasa pentru fiecare clasa mai mare dect a treia clasa, daca lista bunurilor si serviciilor pentru care marca trebuie nregistrata include un numar de clase mai mare dect trei. (2) Daca nu s-a format nici o contestatie sau daca, n caz de contestatie, procedura este ncheiata prin retragerea sau respingerea contestatiei sau prin orice alt mijloc, Biroul invita solicitantul sa plateasca taxa de nregistrare n termen de doua luni de notificare. (3) Daca taxa de nregistrare nu a fost platita n termenul stabilit, aceasta mai poate fi n mod valabil platita n termen de doua luni de la notificarea care semnaleaza depasirea termenului prevazut, cu conditia ca taxa suplimentara prevazuta de regulamentul privind taxele sa fie platita n acest nou termen. (4) Dupa ncasarea taxei de nregistrare, marca solicitata este nscrisa n registrul marcilor comunitare cu mentiunile si informatiile prevazute n alin. (2) din norma 84. (5) nregistrarea se publica n Buletinul marcilor comunitare. (1) Taxa de nregistrare se ramburseaza daca marca solicitata nu a fost nregistrata. Norma 24 Certificatul de nregistrare (1) Biroul elibereaza titularului marcii comunitare un certificat de nregistrare care reproduce mentiunile si informatiile nscrise n registru si prevazute n alin. (2) din norma 84, precum si o declaratie care atesta ca respectivele mentiuni si informatii au fost nscrise n registrul marcilor comunitare. (2) Titularul unei marci comunitare poate solicita eliberarea unor copii neautentificate sau autentificate ale certificatului de nregistrare contra unei taxe. Norma 25 Modificarea nregistrarii (1) O cerere de modificare a nregistrarii conform art. 48 alin. (2) din regulament cuprinde urmatoarele informatii: (a) numarul de nregistrare; (b) numele si adresa titularului marcii, conform alin. (1) lit. (b) din norma 1; (c) daca titularul a desemnat un reprezentant, numele si adresa profesionala ale acestuia, conform alin. (1) lit. (e) din norma 1; (d) indicarea elementului n reprezentarea marcii care trebuie modificat si versiunea modificata a respectivului element; (e) o reprezentare a marcii modificate, conform normei 3. (2) Cererea nu este considerata depusa dect dupa platirea taxei corespunzatoare. Daca aceasta nu este platita sau platita integral, Biroul informeaza solicitantul cu privire la aceasta. (3) Daca nu sunt ndeplinite conditiile care impun modificarea nregistrarii, Biroul informeaza solicitantul cu privire la neregulile constatate. Daca respectivele nereguli nu sunt remediate n termenul acordat de Birou, acesta respinge cererea. (4) Daca nregistrarea modificarii este contestata conform art. 48 alin. (3) din regulament, dispozitiile din regulament si din prezentele norme privind contestatia se aplica mutatis mutandis. (5) Se poate nainta o singura cerere de modificare a unui acelasi element n doua sau mai multe nregistrari n numele titularului. Taxa corespunzatoare se plateste pentru fiecare nregistrare care trebuie modificata. Norma 26 Modificarea numelui sau a adresei titularului marcii comunitare sau ale reprezentantului sau nregistrat (1) O modificare de nume si adresa a titularului marcii comunitare care nu reprezinta o modificare a marcii comunitare conform art. 48 alin. (2) din regulament si nu rezulta dintr-un transfer total sau partial al marcii nregistrate, se nregistreaza la cererea titularului. (2) O cerere de modificare a numelui sau a adresei titularului marcii nregistrate cuprinde: (a) numarul de nregistrare a marcii; (b) numele si adresa titularului asa cum sunt nregistrate; (c) numele si adresa titularului marcii modificate conform alin. (1) lit. (b) din norma 1; (d) cnd titularul a desemnat un reprezentant, numele si adresa profesionala ale acestuia, conform alin. (1) lit. (e) din norma 1: (3) Cererea nu necesita plata unei taxe. (4) Poate fi prezentata o cerere unica pentru modificarea numelui sau a adresei n doua sau mai multe nregistrari ale aceluiasi titular. (5) Daca nu sunt ndeplinite conditiile privind nregistrarea unei modificari, Biroul informeaza solicitantul cu privire la neregulile constatate. Daca respectivele nereguli nu sunt remediate n termenul acordat de Birou, acesta respinge cererea. (6) Alin. (1) - (5) se aplica mutatis mutandis la modificarea de nume sau de adresa a reprezentantului nregistrat. (7) Alin. (1) - (6) se aplica mutatis mutandis cererilor de marci comunitare. Modificarea se consemneaza n dosarele Biroului privind cererea de marca comunitara. Norma 27 Rectificarea erorilor si greselilor figurnd n registru si n publicarea nregistrarii (1) Daca nregistrarea marcii sau nregistrarea publicata cuprinde o eroare sau o greseala imputabila Biroului, acesta rectifica, din proprie initiativa sau la cererea titularului, eroarea sau greseala constatata. (2) Daca cererea de rectificare este introdusa de catre titular, norma 26 se aplica mutatis mutandis. Cererea nu necesita plata unei taxe. (3) Biroul publica rectificarile aduse conform prezentei norme. Norma 28 Solicitarea vechimii dupa nregistrarea marcii comunitare (1) O cerere de vechime asupra uneia sau mai multor marci nregistrate anterioare conform art. 35 din regulament, precum si cele prevazute n art. 34 din regulament, cuprinde: (a) numarul de nregistrare al marcii comunitare; (b) numele si adresa titularului marcii comunitare conform alin. (1) lit. (b) din norma 1; (c) daca titularul a desemnat un reprezentant, numele si adresa profesionala ale acestuia, conform alin. (1) lit. (e) din norma 1; (d) numele statului membru sau al statelor membre n care sau pentru care a fost nregistrata marca anterioara, data la care a intrat n vigoare nregistrarea respectiva, precum si produsele si serviciile pentru care a fost nregistrata marca comunitara; (e) mentionarea bunurilor si serviciilor pentru care este solicitata vechimea; (f) o copie a nregistrarii n cauza, aceasta trebuind sa fie atestata de catre autoritatea competenta ca fiind conforma cu originalul. (2) Daca nu sunt ndeplinite conditiile care impun modificarea nregistrarii, Biroul informeaza solicitantul cu privire la neregulile constatate. Daca respectivele nereguli nu sunt remediate n termenul acordat de Birou, acesta respinge cererea. (3) Biroul informeaza Biroul marcilor din Benelux sau Serviciul central al proprietatii industriale din statul membru interesat cu privire la solicitarea vechimii. (4) Presedintele Biroului poate sa decida ca cerintele privind documentele care trebuie furnizate de catre solicitant, pot fi mai mici dect cele prevazute n alin. (1) lit. (f), cu conditia ca Biroul sa poata obtine informatiile cerute din alte surse. TITLUL IV RENNOIREA Norma 29 Notificarea expirarii nregistrarii Cu cel putin sase luni nainte de expirarea nregistrarii, Biroul informeaza titularul marcii comunitare si titularii drepturilor nregistrate n ceea ce priveste marca comunitara, inclusiv titularii de licente, ca nregistrarea va expira. Lipsa notificarii nu afecteaza expirarea nregistrarii. Norma 30 Rennoirea nregistrarii (1) O cerere de rennoire cuprinde urmatoarele informatii: (a) daca cererea este prezentata de catre titularul marcii, numele si adresa acestuia, conform alin. (1) lit. (b) din norma 1; (b) daca cererea este prezentata de catre o persoana n mod expres autorizata n acest scop de catre titularul marcii, numele si adresa respectivei persoane si dovada autorizarii; (c) daca solic itantul a desemnat un reprezentant, numele si adresa profesionala ale respectivei persoane, conform alin. (1) lit. (e) din norma 1; (d) numarul de nregistrare; (e) mentiunea ca rennoirea este solicitata pentru toate produsele si serviciile reglementate de nre gistrare ori daca rennoirea nu este solicitata pentru toate produsele si serviciile reglementate de marca nregistrata, mentionarea, fie a claselor, bunurilor sau serviciilor prevazute n rennoire, fie a claselor, bunurilor sau serviciilor pentru care rennoirea nu este ceruta; produsele si serviciile trebuie regrupate pe clase conform clasificarii de la Nisa, fiecare grup fiind precedat de numarul clasei careia i apartine grupul de produse si de servicii si prezentat n ordinea respectivei clasificari. (2) Taxele care trebuie platite conform art. 47 din regulament pentru rennoirea unei marci comunitare sunt urmatoarele: (a) o taxa de baza; (b) o taxa pe clasa, pentru orice clasa mai mare dect a treia clasa din lista pentru care a fost solicitata rennoirea conform art. 1 lit. (e) si (c) daca este cazul, suprataxa suplimentara stabilita de regulamentul privind taxele si prevazuta n art. 47 alin. (3) din regulament, pentru ntrzierea platii taxei de rennoire sau ntrzierea prezentarii cererii de rennoire. (3) Daca cererea de rennoire este prezentata n termenele prevazute n art. 47 alin. (3) din regulament, dar celelalte conditii prevazute n articolul mentionat si n prezentele norme care impun rennoirea nu sunt ndeplinite, Biroul informeaza solicitantul cu privire la neregulile constatate. Daca cererea a fost prezentata de o persoana autorizata n mod expres n acest scop de catre titularul marcii, acesta din urma primeste o copie a respectivei notificari. (4) Daca nu a fost prezentata nici o cerere de rennoire nainte de expirarea termenului prevazut n art. 47 alin. (3) a treia teza din regulament sau daca cererea este prezentata dupa expirarea acestui termen, daca taxele nu au fost platite sau au fost platite dupa expirarea termenului respectiv sau daca neregulile nu au fost remediate n acest termen, Biroul constata ca nregistrarea se apropie de expirare si informeaza titularul marcii comunitare, precum si, daca este cazul, pe solicitantul si pe titularii drepturilor nscrisi n registru. Daca taxele platite nu sunt suficiente pentru a acoperi totalitatea claselor de produse si servicii pentru care este solicitata rennoirea, Biroul nu procedeaza la o asemenea constatare, daca este evident care sunt clasele pentru care suma platita este destinata. n lipsa altor criterii, Biroul ia n considerare clasele n ordinea clasificarii. (5) Daca constatarea facuta de Birou conform alin. (4) este definitiva, Biroul radiaza marca din registru. Radierea intra n vigoare n ziua urmatoare datei la care expira nregistrarea existenta. (6) Daca taxele de rennoire prevazute n alin. (2) au fost platite si nregistrarea nu s-a rennoit, taxele se ramburseaza. TITLUL V TRANSFER, LICENTE SI ALTE DREPTURI, MODIFICARI Norma 31 Transferul (1) O cerere de nregistrare a unui transfer n sensul art. 17 din regulament cuprinde urmatoarele informatii: (a) numarul de nregistrare a marcii comunitare; (b) informatii detaliate privind noul titular conform alin. (1) lit. (b) din norma 1; (c) lista bunurilor si serviciilor la care se raporteaza transferul, daca acesta nu se refera la toate produsele si serviciile nregistrate; (d) documentele care stabilesc transferul, conform art. 17 alin. (2) si (3) din regulament. (2) Cererea poate cuprinde, daca este cazul, numele si adresa profesionala ale reprezentantului noului titular, conform alin. (1) lit. (e) din norma 1. (3) Transferurile catre o persoana fizica sau juridica care nu poate fi titular al unei marci comunitare n temeiul art. 5 din regulament, nu se nregistreaza. (4) Cererea nu este considerata ca fiind depusa dect dupa plata taxei corespunzatoare. Daca taxa nu a fost platita sau nu a fost platita integral, Biroul informeaza solicitantul. (5) Constituie dovezi suficiente de transfer conform alin. (1) lit. (d ) urmatoarele elemente: (a) semnatura titularului nregistrat sau a reprezentantului sau si a persoanei n cauza sau a reprezentantului ei pentru cererea nregistrarii de transfer; sau (b) faptul ca cererea este nsotita de o declaratie semnata de titularul nregistrat sau de reprezentantul sau, cnd cererea este prezentata de persoana n cauza, n care titularul si da acordul pentru nregistrarea persoanei n cauza sau (c) cererea nsotita de formularul de declaratie de transfer sau de documentul de transfer, prevazute n alin. (1) lit. (d) din norma 83, semnata de titularul nregistrat sau de reprezentantul sau si de catre persoana n cauza sau de catre reprezentantul acesteia. (6) Cnd nu sunt ndeplinite conditiile de nregistrare a transferului prevazute n art. 17 alin. (1) (4) din regulament, alin. (1) (4) din prezenta norma, precum si de alte norme aplicabile, Biroul informeaza solicitantul cu privire la neregulile constatate. Daca neregulile constatate nu sunt remediate n termenul acordat de Birou, acesta respinge cererea de nregistrare de transfer. (7) Se poate prezenta o singura cerere de transfer pentru doua sau mai multe marci, cu conditia ca titularul nregistrat si persoana n cauza sa fie identici n toate cazurile. (8) Alin. (1) (7) se aplica mutatis mutandis cererilor de marci comunitare. Transferul este nregistrat n dosarele Biroului privind cererea de marca comunitara. Norma 32 Transferuri partiale (1) Daca cererea de nregistrare a unui transfer nu se refera dect la o parte a bunurilor si serviciilor pentru care marca a fost nregistrata, cererea trebuie sa indice produsele si serviciile la care se refera transferul partial. (2) Produsele si serviciile din nregistrarea initiala sunt repartizate ntre nregistrarea initiala si noua nregistrare, astfel nct sa se evite orice suprapunere ntre produsele si serviciile nregistrarii initiale si cele ale noii nregistrari. (3) Norma 31 se aplica mutatis mutandis cererilor de nregistrare a unui transfer partial. (4) Biroul deschide un dosar separat pentru noua nregistrare; acest dosar se compune dintr-o copie inte grala a dosarului privind nregistrarea initiala si dintr-o cerere de nregistrare a transferului partial. O copie a respectivei cereri de nregistrare se insereaza n dosarul nregistrarii initiale. Biroul atribuie un nou numar de nregistrare noii nregistrari. (5) Orice cerere prezentata de catre titularul initial si n curs de nregistrare initiala este considerata n curs de nregistrare si pentru noua nregistrare. Daca cererea presupune plata unor taxe si daca acestea au fost deja platite de catre titularul initial, noul titular nu este obligat sa plateasca noi taxe pentru respectiva cerere. Norma 33 nregistrarea licentelor si a altor drepturi (1) Alin. (1) lit. (a), (b) si (c), alin. (2), (4) si (7) din norma 31 se aplica mutatis mutandis nregistrarii de acordare sau de transfer al unei licente, de acordare sau transfer al unui drept real n ceea ce priveste o marca comunitara, precum si nregistrarii de executare silita. Totusi, cnd o marca comunitara este implicata ntr-o procedura de faliment sau n proceduri analoage, cererea autoritatii nationale competente n vederea nscrierii n registru cu privire la aceasta nu necesita plata unei taxe. (2) Daca marca comunitara face obiectul unei licente pentru o parte a bunurilor si serviciilor pentru care este nregistrata marca, pentru o parte a Comunitatii sau pentru o durata limitata, cererea de nregistrare indica produsele si serviciile, partea din Comunitate sau durata pentru care se acorda licenta. (3) Daca nu sunt ndeplinite conditiile de nregistrare prevazute n art. 19, 20 si 22 din regulament, n alin. (1) si (2) din prezenta norma, precum si n alte norme aplicabile, Biroul informeaza solicitantul cu privire la neregulile constatate. Daca neregulile constatate nu sunt remediate n termenul acordat de Birou, acesta respinge cererea de nregistrare. (4) Alin. (1), (2) si (3) se aplica mutatis mutandis cererilor de marca comunitara. Licentele, drepturile reale si masurile de executare silita sunt mentionate n dosarele Biroului privind cererea de marca comunitara. Norma 34 Dispozitii speciale privind nregistrarea unei licente (1) O licenta de marca comunitara se nscrie n registru ca licenta exclusiva la cererea titularului marcii sau al licentei. (2) O licenta de marca comunitara se nscrie n registru ca sub-licenta cnd este acordata de catre un licentiat a carui licenta este nscrisa n registrul respectiv. (3) O licenta de marca comunitara se nscrie n registru ca licenta limitata la anumite produse si servicii sau ca licenta limitata teritorial cnd nu este acordata dect pentru o parte din bunuri si servicii sau pentru o parte a Comunitatii pentru care este nregistrata marca. (4) O licenta de marca comunitara se nscrie n registru ca licenta temporara daca este acordata pe durata limitata. Norma 35 Radierea sau modificarea nregistrarii licentelor si a altor drepturi (1) nregistrarea prevazuta n alin. (1) din norma 33 poate face obiectul unei radieri la cererea uneia dintre persoanele prevazute. (2) Cererea cuprinde urmatoarele informatii: (a) numarul de nregistrare a marcii comunitare si (b) precizari privind dreptul de radiere a nregistrarii. (3) Cererea de radiere a nregistrarii unei licente sau a unui drept nu este considerata ca fiind depusa dect dupa plata taxei corespunzatoare. Daca taxa nu a fost platita sau platita integral, Biroul informeaza solicitantul. Totusi, cererea prezentata de catre autoritatea nationala competenta pentru a obtine radierea unei mentiuni atunci cnd marca comunitara este implicata ntr-o procedura de faliment sau n proceduri analoage nu necesita plata unei taxe. (4) Cererea este nsotita de documentele care stabilesc ca dreptul de nregistrare nu mai exista sau de o declaratie prin care licentiatul sau titularul unui alt drept consimte radierea nregistrarii. (5) Daca nu sunt ndeplinite conditiile de radiere a unei nregistrari, Biroul informeaza solicitantul cu privire la neregulile constatate. Daca neregulile constatate nu sunt remediate n termenul acordat de Birou, acesta respinge cererea de radiere. (6) Alin. (1), (2), (4) si (5) se aplica mutatis mutandis oricarei cereri de modificare a unei nregistrari efectuate conform alin. 1 din norma 33. (7) Alin. (1) (6) se aplica mutatis mutandis mentiunilor nscrise n dosare conform alin. (4) din norma 33. TITLUL VI RENUNTAREA Norma 36 Renuntarea (1) O declaratie de renuntare conform art. 49 din regulament, cuprinde urmatoarele informatii: (a) numarul de nregistrare a marcii comunitare; (b) numele si adresa titularului, conform alin. (1) lit. (b) din norma 1; (c) daca a fost desemnat un reprezentant, numele si adresa profesionala ale acestuia, conform alin. (1) lit. (e) din norma 1; (d) daca renuntarea se refera numai la o parte dintre bunurile si serviciile pentru care a fost nregistrata marca, lista bunurilor si serviciilor reglementate de cererea de renuntare sau lista bunurilor si serviciilor pentru care marca ramne nregistrata. (2) Daca dreptul unui tert asupra marcii comunitare este nscris n registru, declaratia conform careia titularul dreptului sau reprezentantul sau consimt la renuntare, semnata de catre el nsusi, este o dovada suficienta a acordului sau. Daca o licenta a fost nregistrata, renuntarea se nregistreaza la trei luni de la momentul n care titularul marcii comunitare a prezentat Biroului elemente atestnd ca a informat licentiatul cu p rivire la intentia sa de renuntare. Daca prezinta Biroului, nainte de expirarea acestui termen, dovada acordului cu licentiatul, renuntarea se nregistreaza imediat. (3) Daca nu sunt ndeplinite conditiile care reglementeaza renuntarea, Biroul informeaza solicitantul cu privire la neregulile constatate. Daca neregulile constatate nu sunt remediate n termenul acordat de Birou, acesta refuza nscrierea renuntarii n registru. TITLUL VII REVOCAREA SI NULITATEA Norma 37 Cererea de revocare sau de nulitate O cerere de revocare sau de declarare a nulitatii marcii comunitare, naintata Biroului conform art. 55 din regulament, cuprinde urmatoarele informatii: (a) n ceea ce priveste nregistrarea pentru care este solicitata revocarea sau declararea nulitatii: (i) numarul de nregistrare a marcii comunitare pentru care este solicitata revocarea sau declararea nulitatii; (ii) numele si adresa titularului marcii comunitare pentru care este solicitata revocarea sau declararea nulitatii; (iii) lista bunurilor si serviciilor nregistrate pentru care este solicitata revocarea sau declararea nulitatii; (b) n ceea ce priveste cauzele invocate n cerere: (i) n cazul unei cereri prezentate conform art. 50 sau 51 din regulament, o declaratie preciznd cauza revocarii sau declararii nulitatii invocate n sprijinul cererii; (ii) n cazul unei cereri prezentate conform art. 52 alin. (1) din regulament, precizari privind dreptul pe care se fondeaza cererea de declarare a nulitatii, precum si, daca este cazul, elemente care sa demonstreze ca solicitantul este abilitat sa invoce dreptul anterior ca si cauza de nulitate; (iii) n cazul unei cereri prezentate conform art. 52 alin. (2) din regulament, precizari asupra dreptului pe care se fondeaza cererea de declarare a nulitatii, precum si elemente care sa demonstreze ca solicitantul este titularul unuia dintre drepturile anterioare prevazute n art. 52 alin. (2) din regulament sau ca este abilitat, conform legislatiei nationale aplicabile, sa-si foloseasca acest drept; (iv) fapte, dovezi si argumente prezentate n sprijinul cererii; (c) n ceea ce priveste solicitantul: (i) numele si adresa conform alin. (1) lit. (b) din norma 1; (ii) daca solicitantul a desemnat un reprezentant, numele si adresa profesionala ale acestuia, conform alin. (1) lit. (e) din norma 1. Norma 38 Limbi utilizate n procedurile de revocare sau de declarare a nulitatii (1) Daca cererea de revocare sau de declarare a nulitatii nu este depusa nici n limba n care a fost facuta cererea de nregistrare a marcii comunitare, cnd aceasta este una dintre limbile Biroului, nici n a doua limba indicata la depunerea cererii de nregistrare, solicitantul care introduce cererea de revocare sau de declarare a nulitatii trebuie sa prezinte o traducere n una dintre cele doua limbi n termen de o luna de la depunerea cererii. (2) Cnd dovezile furnizate n sprijinul cererii nu sunt redactate n limba procedurii de revocare sau de declarare a nulitatii, solicitantul trebuie sa prezinte o traducere n aceasta limba n termen de doua luni de la depunerea dovezilor. (3) Cnd solicitantul care nainteaza cererea de revocare sau de declarare a nulitatii sau titularul marcii comunitare informeaza Biroul, n termen de doua luni de la data primirii de catre titular a notificarii prevazute n art. 40 alin. (1), ca au convenit sa utilizeze o alta limba de procedura conform art. 115 alin. (7) din regulament, solicitantul trebuie, daca cererea nu a fost depusa n limba astfel convenita, sa furnizeze o traducere n aceasta limba n termen de o luna de la data prevazuta. Norma 39 Respingerea cererii de revocare sau de declarare a nulitatii ca fiind inadmisibila (1) Daca Biroul constata ca cererea nu satisface conditiile prevazute n art. 55 din regulament, n norma 37 sau n orice alte dispozitii din regulament sau din prezenta norma, informeaza solicitantul si l invita sa remedieze, ntr-un termen stabilit, neregulile constatate. Daca neregulile constatate nu sunt remediate n termenul acordat de Birou, acesta refuza cererea ca fiind inadmisibila. (2) Daca Biroul constata ca taxele corespunzatoare nu au fost platite, informeaza solicitantul cu privire la aceasta si precizeaza ca cererea sa nu va fi considerata ca fiind depusa dect daca taxele corespunzatoare sunt platite n termenul acordat de catre Birou. Daca taxele sunt platite dupa expirarea te rmenului acordat de Birou, acestea se ramburseaza solicitantului. (3) Orice decizie de respingere a cererii de revocare sau de declarare a nulitatii conform alin. (1) se comunica solicitantului. Daca se considera ca cererea nu a fost depusa conform alin. (2), solicitantul este informat. Norma 40 Examinarea cererii de revocare sau de declarare a nulitatii (1) Daca Biroul nu respinge cererea n temeiul normei 39, notifica titularul marcii nregistrate comunitare cu privire la aceasta si l invita sa si prezinte observatiile ntr-un termen acordat. (2) Daca titularul nu prezinta nici o observatie, Biroul poate decide cu privire la revocare sau la declararea nulitatii n functie de dovezile de care dispune. (3) Biroul comunica solicitantului toate observatiile titularului marcii comunitare si l invita, daca considera necesar, sa si prezinte raspunsul n termenul stabilit. (4) Toate notificarile si comunicarile prevazute n art. 56 alin. (1) din regulament si toate observatiile care se raporteaza la acesta sunt adresate partilor n cauza. (5) Daca, n conformitate cu art. 56 alin. (2) sau (3) din regulament, solicitantul trebuie sa faca dovada utilizarii sau a existentei unor motive juste pentru neutilizare, norma 22 se aplica mutatis mutandis. Norma 41 Cereri multiple de revocare sau de declarare a nulitatii (1) Daca au fost depuse mai multe cereri de revocare sau de declarare a nulitatii pentru aceeasi marca comunitara, Biroul poate uni procedurile de examinare. Biroul poate ulterior decide sa separe procedurile. (2) Alin. (2), (3 ) si (4) din norma 21 se aplica mutatis mutandis. TITLUL VIII MARCI COMUNITARE COLECTIVE Norma 42 Aplicarea dispozitiilor Sub rezerva dispozitiilor prevazute n norma 43, dispozitiile din prezentele norme se aplica marcilor comunitare colective. Norma 43 Norme care reglementeaza utilizarea marcilor comunitare colec |
|
Inapoi... |
|
|
|
Cautare marci depuse |
|
Cauta o marca depusa |
|
Cauta o marca in U.E. / Intl. |
|
Cautare marci depuse in anul 2024 |
|
|
|
Cautare desene |
|
Cauta un desen |
|
|
Marci in curs de expirare |
|
|
|
|
|
|