Alecu Bogdan - proprietate intelectuala Inregistrare marci - Alecu Bogdan

Inregistrare marci national si in UE

 
   
Mark Manager Ghid de utilizare Ghid de utilizare Creeaza cont pe www.marcidesene.ro. E gratuit si dureaza putin. Login Inregistrare
Mark Manager Inscrie-te aici pentru a monitoriza marcile concurentilor tai. Afla in timp real ce marci inregistreaza fiecare firma, pe ce clase, afla statistici avansate.
   
   
Servicii CPI Alecu Bogdan
  Inregistrarea marcilor  
Inregistrarea desenelor
Descarca oferta

Servicii online
  Calculator marci online  
Trimite o marca
Mark Manager
Depune o marca in 2 ore!

Produse PI Alecu Bogdan
 


 
Opozitii
Contestatii

Proprietate intelectuala
  Legislatie  
Jurisprudenta
Clase NISA
Intrebari si raspunsuri
Articole

Newsletter
  Inscrie-te in newsletter  
Termeni si conditii
Dezabonare

Marci depuse de la
inceputul anului 2013
Marci depuse pe clasa 26 (74)
Marci depuse pe clasa 34 (84)
Marci depuse pe clasa 36 (503)
Marci depuse pe clasa 37 (594)
Marci depuse pe clasa 39 (1042)
Marci depuse pe clasa 40 (247)
Marci depuse pe clasa 42 (1396)
Marci depuse pe clasa 45 (694)
Marci depuse pe clasa 19 (210)
Marci depuse pe clasa 21 (153)
 
 
CAUTARE MARCI INREGISTRATE
 Clasa 
in Marci Titular marca
CAUTARE MARCI DEPUSE CONFORM NOII LEGI A MARCILOR
 Clasa 
in Marci Titular marca
75% Returnare fonduri la inregistrarea unei marci de catre UE
 
75% RETURNARE TAXE PENTRU INREGISTRAREA MARCILOR LA NIVEL COMUNITAR


Fondul pentru IMM-uri al Uniunii Europene oferă sprijin financiar întreprinderilor mici și mijlocii (IMM-uri) cu sediul în Uniunea Europeană (UE) pentru protejarea drepturilor lor de proprietate intelectuală (PI). IMM-urile pot solicita vouchere care vor permite accesul la o rambursare parțială a taxelor plătite
Voucherele au valoare de pana la 75 % din taxele achitate pentru cererile de marca si 50 % din cererile pentru desene industriale sau extinderea de marci in tari non UE -dar nu mai mult de 1000 de Euro/marca , si se acorda pe principiul PRIMUL VENIT, PRIMUL SERVIT
Cererile se pot depune cererea în perioada 22 ianuarie 2024-06 decembrie 2024.

Fondul pentru IMM-uri 2024 dispune de fonduri limitate. Dacă se epuizează fondurile, intervalul de depunere a cererilor va fi închis înainte de data indicată.












Ce conditii trebuie sa indepliniti : 👍
intreprinderea care depune cererea trebuie să fie o microîntreprindere sau o întreprindere mică sau mijlocie (IMM) cu sediul într-un stat membru al UE.



Trebuie să pregătiți datele bancare ale întreprinderii dumneavoastră, împreună cu un extras de cont emis de bancă, în care să fie menționate următoarele detalii: denumirea băncii, pentru a identifica sursa documentului, denumirea întreprinderii, ca titular al contului, codul IBAN complet, cu codul de țară și codul BIC/SWIFT.
Trebuie să aveți certificatul de TVA/CIF al întreprinderii, eliberat de autoritatea națională competentă. Codul de identificare fiscală și denumirea întreprinderii înscrise în formularul de cerere pentru Fondul pentru IMM-uri trebuie să fie aceleași cu cele din certificat.










Ce facem noi la www.marcidesene.ro🏁

-Intocmim dosarul personal la IMM-ului-pe baza unei procuri - si il depunem la EUIPO in contul personal -
-Obtinem voucher valabil de la EUIPO pentru subventie -dureaza cam 7 zile de la data depunerii dosarului la EUIPO -
-Depunem dosarul de marca la Euipo si primim receiptul apoi aveti 30 de zile sa achitati taxa de examinare
-Dupa ce achitati taxa de marca ( -850 euro pentru o clasa/900 euro pentru doua clase si apoi 150 euro pentru orice clasa suplimentara https://www.marcidesene.ro/category/clase-nisa/ depunem in 2 luni cererea de subventie pe care EUIPO o vireaza direct in contul IMM ului in termen de o luna de la depunerea cererii


Costuri IMM uri -care nu se deconteaza -onorariu consultant care se defalcheaza astfel :
-150 euro +TVA -la inceput in etapa de deschidere si depunere dosar la EUIPO
-100 Euro +TVA -la data obtinerii voucherului de la EUIPO si depunerea cererii de marca la EUIPO
-100 Euro +TVA -la data primirii subventiei de catre IMM


Speram ca dati curs prezentei oferte si in cazul in care mai aveti intrebari nu ezitati sa ne contactati !


Noi la www.marcidesene.ro SUNTEM AICI SA VA AJUTAM SI SA VA OFERIM CEA MAI BUNA OFERTA SI SOLUTIE IN ACORD CU INTERESELE DUMNEAVOASTRA .
REGULAMENTUL COMISIEI EUROPENE PRIVIND MARCA COMUNITARA
31995R2868
REGULAMENTUL COMISIEI (CE) nr. 2868/95
din 13 decembrie 1995
de punere n aplicare a Regulamentului Consiliului (CE) nr. 40/94 privind marca
comunitara
COMISIA COMUNITATILOR EUROPENE,
avnd n vedere Tratatul de instituire a Comunitatii Europene,
avnd n vedere Regulamentul Consiliului (CE) nr. 40/94 din 20 decembrie 1993 privind
marca comunitara 1, modificat de Regulamentul (CE) nr. 3288/94 2, n special art. 140,
ntruct Regulamentul (CE) nr. 40/94 (denumit n continuare regulament) instituie un nou
sistem de marci care permite obtinerea unei marci valabile pe tot teritoriul Comunitatii prin
depunerea unei cereri pe lnga Biroul pentru armonizare pe piata interna (marci, desene si
modele), denumit n continuare Biroul;
ntruct regulamentul cuprinde mai ales dispozitiile necesare pentru o procedura care conduce
la nregistrarea unei marci comunitare, precum si pentru administrarea marcilor comunitare,
pentru recursurile mpotriva deciziilor Biroului si pentru procedurile de revocare sau nulitate a
unei marci comunitare;
ntruct art. 140 din regulament prevede ca normele de aplicare a regulamentului sunt
adoptate printr-un regulament de punere n aplicare;
ntruct regulamentul de aplicare ar trebui adoptat conform procedurii prevazute n art. 141
din regulament;
ntruct regulamentul de aplicare stabileste, n consecinta, normele necesare punerii n
aplicare a dispozitiilor din regulamentul privind marca comunitara;
ntruct aceste norme trebuie sa asigure buna desfasurare a procedurilor n fata Biroului;
ntruct, n conformitate cu art. 116 alin. (1) din regulament, toate elementele cererii de marci
comunitare prevazute n art. 26 alin. (1) si toate celelalte informatii a caror publicare este
prevazuta n prezentul regulament de aplicare se publica n toate limbile oficiale ale
Comunitatii;
ntruct, totusi, nu trebuie ca marca, numele, adresele, datele si alte informatii similare sa fie
traduse si publicate n toate limbile oficiale ale Comunitatii;
ntruct Biroul furnizeaza, pentru toate procedurile angajate n fata lui, formulare-tip,
redactate n toate limbile oficiale ale Comunitatii;
ntruct masurile prevazute n prezentul regulament sunt conforme cu avizul comitetului
instituit de art. 141 din regulament,
1 JO L 11, 14.01.1994, p. 1.
2 JO L 349, 31.12.1994, p. 83.
ADOPTA PREZENTUL REGULAMENT:
Articolul 1
Normele de punere n aplicare a regulamentului sunt urmatoarele:
TITLUL 1
PROCEDURA DE CERERE
Norma 1
Continutul cererii
(1) Cererea pentru o marca comunitara trebuie sa contina:
(a) o cerere de nregistrare a unei marci ca marc a comunitara;
(b) numele, adresa si nationalitatea solicitantului, precum si statul pe teritoriul caruia are
domiciliul, sediul sau o unitate. Persoanele fizice trebuie sa fie indicate prin nume si
prenume. Persoanele juridice, precum si organismele care intra sub incidenta art. 3 din
regulament sunt indicate prin denumirea oficiala, eventual prin abrevierea obisnuita;
legislatia statului sub a carei incidenta intra, trebuie, de asemenea, indicata. Adresa
telegrafica, numerele de telex, de telefon si orice alte informatii necesare
telecomunicatiilor pot fi indicat. Este preferabil sa se indice o singura adresa pentru
fiecare solicitant; daca sunt mentionate mai multe adrese, numai adresa care figureaza pe
prima pozitie este luata n considerare, cu exceptia situatiei n care solicitantul
mentioneaza una dintre adresele indicate drept adresa profesionala;
(c) lista bunurilor si serviciilor pentru care este solicitata nregistrarea marcii, conform normei
2;
(d) o reprezentare a marcii, conform normei 3;
(e) daca solicitantul a desemnat un reprezentant, numele si adresa profesionala ale acestuia,
conform lit. (b); daca reprezentantul are mai multe adrese profesionale sau daca
solicitantul a desemnat mai multi reprezentanti avnd adrese profesionale diferite, cererea
trebuie sa precizeze care adresa va fi cea profesionala; n lipsa acestei precizari, numai
prima adresa indicata este considerata ca fiind adresa profesionala;
(f) daca este revendicata prioritatea unei cereri anterioare n temeiul art. 30 din regulament, o
declaratie cu privire la aceasta, care mentioneaza data respectivei cereri si statul n care
sau pentru care a fost depusa;
(g) daca este revendicata prioritatea expunerii conform art. 33 din regulament, o declaratie cu
privire la aceasta care sa mentioneze numele expunerii si data primei prezentari a
bunurilor si serviciilor;
(h) daca este revendicata vechimea uneia sau mai multor marci anterior ntr- un stat membru,
inclusiv o marca nregistrata pe teritoriul Benelux sau o marca care face obiectul unei
nregistrari internationale, avnd efect ntr-un stat membru (denumita n continuare
marca anterior nregistrata, conform art. 34 din regulament), o declaratie cu privire la
aceasta care sa indice statul membru sau statele membre n care sau pentru care marca
anterioara este nregistrata, data de la care respectiva nregistrare a intrat n vigoare,
numele nregistrarii si produsele sau serviciile pentru care este nregistrata marca;
(i) daca este cazul, o declaratie care sa indice faptul ca cererea are ca scop nregistrarea unei
marci comunitare colective n sensul art. 64 din regulament;
(j) indicarea limbii n care a fost depusa cererea si indicarea celei de-a doua limbi, conform
art. 115 alin. (3) din regulament;
(k) semnatura solicitantului sau a reprezentantului sau.
(2) Cererea de marca comunitara colectiva poate include reglementarile sub a caror incidenta
intra.
(3) Cererea poate include o declaratie a solicitantului conform careia nu invoca dreptul
exclusiv asupra unui element al marcii, lipsit de un caracter distinctiv, care trebuie sa fie
specificat de solicitant.
(4) Daca exista mai multi solicitanti, cererea trebuie sa desemneze un singur solicitant sau
reprezentant, n calitate de reprezentant comun.
Norma 2
Lista bunurilor si serviciilor
(1) Pentru clasificarea produselor si serviciilor, se aplica clasificarea comuna prevazuta n
art. 1 din Acordul de la Nisa privind clasificarea internationala a bunurilor si serviciilor n
scopurile nregistrarii marcilor din 15 iunie 1957, revazut si modificat.
(2) Lista bunurilor si serviciilor trebuie stabilita, astfel nct sa apara clar natura lor si sa nu
permita clasificarea fiecarui produs si a fiecarui serviciu dect ntr-o singura clasa a
clasificarii de la Nisa.
(3) Produsele si serviciile sunt regrupate, de preferinta, dupa modelul clasificarii de la Nisa,
fiecare grupa fiind precedata de numarul clasei careia i apartine respectiva grupa de produse
si de servicii si prezentata n ordinea respectivei clasificari.
(4) Clasificarea bunurilor si serviciilor se efectueaza n scopuri exclusiv adminis trative.
Produsele si serviciile nu pot, prin urmare, sa fie considerate ca asemanatoare pe motivul ca
figureaza n aceeasi clasa a clasificarii de la Nisa si nu pot fi considerate ca fiind diferite pe
motivul ca figureaza n clase diferite ale respectivei clasificari.
Norma 3
Reprezentarea marcii
(1) Daca solicitantul nu revendica o reprezentare grafica sau o culoare particulara, marca este
reprodusa la cerere n scriere standard, de exemplu n litere, cifre si semne de punctuatie
dactilografiate. Poate cuprinde minuscule si majuscule si este publicata si nregistrata de catre
Birou n respectiva forma.
(2) n celelalte cazuri, altele dect cel prevazut n alin. (1), marca se reproduce pe o foaie
separata, atasata cererii. Dimensiunile respectivei foi nu depasesc formatul DIN A4 (29,7 cm
21 cm), suprafata utilizata pentru reproducere (formatul tip) nu depaseste 26,2 cm 17 cm.
Se lasa o margine de cel putin 2,5 cm n partea stnga. Daca pozitia exacta a marcii nu este
evidenta, ea este indicata prin mentiunea sus pe fiecare reproducere. Reproducerea marcii
trebuie sa fie de o astfel de calitate, nct sa permita micsorarea sau marirea sa la formatul
textelor publicate n Buletinul marcilor comunitare, de maxim 16 cm naltime 8 cm latime.
Numele si adresa solicitantului sunt de asemenea mentionate pe respectiva foaie separata, care
trebuie depusa n patru exemplare.
(3) n cazurile n care se aplica alin. (2), cererea trebuie sa cuprinda o mentiune cu privire la
aceasta. Cererea poate cuprinde o descriere a marcii.
(4) Daca se solicita nregistrarea unei marci tridimensionale, cererea trebuie sa cuprinda o
mentiune cu privire la aceasta. Reprezentarea consta ntr-o reproducere fotografica sau o
reprezentare grafica a marcii. Reprezentarea poate cuprinde pna la sase vederi n perspectiva
ale marcii.
(5) Daca se solicita nregistrarea color, cererea trebuie sa cuprinda o mentiune cu privire la
aceasta. Culorile din care se compune marca trebuie sa fie de asemenea indicate. Pentru
reproducerea prevazuta n alin. (2), se utilizeaza reproducerea n culori a marcii.
(6) Presedintele Biroului poate decide, n ceea ce priveste cerintele prevazute n alin. (2), ca
marca sa fie reprodusa n corpul cererii, nu pe o foaie separata, si ca numarul de exemplare ale
reproducerii sa poata fi mai mic de patru.
Norma 4
Taxele pentru cerere
Taxele care trebuie platite pentru cerere sunt:
(a) taxa de baza
si
(b) taxa de clasa, pentru fiecare clasa mai mare de a treia clasa, careia i apartin produsele si
serviciile conform normei 2.
Norma 5
Depunerea cererii
(1) Biroul noteaza pe documentele constitutive ale cererii data primirii si numarul dosarului
atribuit cererii. Biroul elibereaza imediat solicitantului o recipisa pe care figureaza cel putin
numarul dosarului, o reproducere, o descriere sau orice alta metoda de identificare a marcii,
natura documentelor si numarul lor, precum si data primirii cererii.
(2) Cnd cererea este depusa pe lnga Serviciul central al proprietatii industriale dintr-un stat
membru sau pe lnga Biroul marcilor din Benelux conform art. 25 din regulament,
respectivele autoritati numeroteaza toate foile cererii cu cifre arabe. Autoritatile n cauza
indica pe documente, nainte de transmiterea cererii, data primirii si numarul de pagini.
Autoritatile elibereaza fara ntrziere solicitantului o recipisa indicnd, cel putin, natura si
numarul documentelor, precum si data de primire a acestora.
(3) Daca Biroul primeste o cerere prin intermediul unui Serviciu central al proprietatii
industriale dintr- un stat membru sau prin Biroul marcilor din Benelux, noteaza pe cerere data
primirii si numarul dosarului si elibereaza imediat solicitantului, conform alin. (1) a doua teza,
o recipisa indicnd data primirii de catre Birou.
Norma 6
Revendicarea prioritatii
(1) Daca n cerere se revendica prioritatea uneia sau mai multor cereri anterioare conform art.
30 din regulament, solicitantul dispune de un termen de trei luni de la data depunerii pentru a
indica numarul de dosar atribuit cererii anterioare si pentru a prezenta o copie a acesteia.
Copia trebuie sa fie autentificata conform cererii anterioare de catre autoritatea care a primit-o
si trebuie sa fie nsotita de o atestare eliberata de respectiva autoritate care sa indice data
depunerii cererii anterioare.
(2) Daca solicitantul revendica prioritatea uneia sau mai multor cereri anterioare, posterior
depunerii cererii, conform art. 30 din regulament, declaratia de prioritate, care indica data
cererii anterioare si statul n care sau pentru care a fost depusa, trebuie sa fie prezentata n
termen de doua luni de la data depunerii cererii. Indicatiile si actele justificative prevazute n
alin. (1) trebuie sa fie prezentate Biroului n termen de trei luni de la primirea declaratiei de
prioritate.
(3) Daca limba cererii anterioare nu este una dintre limbile Biroului, acesta invita solicitantul
sa prezinte, ntr-un termen stabilit de Birou si nu mai mic de trei luni, o traducere a cererii
anterioare n una dintre aceste limbi.
(4) Presedintele Biroului poate decide ca cerintele n materie de acte justificative care trebuie
furnizate de catre solicitant sa poata fi mai putine dect cele mentionate n alin. (1), cu
conditia ca Biroul sa poata dispune de informatiile cerute din alte surse.
Norma 7
Prioritatea expunerii
(1) Daca prioritatea expunerii n sensul art. 33 din regulament este revendicata n cerere,
solicitantul dispune de un termen de trei luni de la data depunerii pentru a prezenta o atestare
eliberata n cursul expunerii de catre autoritatea nsarcinata sa asigure protectia proprietatii
industriale a respectivei expuneri. Atestarea trebuie sa stabileasca faptul ca marca a fost
efectiv utilizata pentru produsele si serviciile n cauza si sa mentioneze data deschiderii
expunerii si data primei utilizari publice, atunci cnd aceasta nu coincide cu data deschiderii
expunerii. Aceasta trebuie sa fie nsotita de o descriere a utilizarii efective a marcii, atestata de
catre autoritatea mentionata anterior.
(2) Daca solicitantul revendica prioritatea expunerii posterior depunerii cererii, declaratia de
prioritate, care indica numele expunerii si data primei prezentari a bunurilor sau serviciilor,
trebuie sa fie prezentata n termen de doua luni de la data depunerii. Indicatiile si actele
justificative solicitate n temeiul alin. (1) trebuie naintate Biroului n termen de trei luni de la
primirea declaratiei de prioritate.
Norma 8
Solicitarea vechimii unei marci nationale
(1) Cnd vechimea uneia sau mai multor marci anterior nregistrate este solicitata n cerere
conform art. 34 din regulament, solicitantul dispune de un termen de trei luni pentru a
prezenta o copie a nregistrarii corespunzatoare. Respectiva copie trebuie atestata conform
nregistrarii corespunzatoare de catre autoritatea competenta.
(2) Daca solicitantul doreste sa solicite vechimea uneia sau mai multor marci anterior
nregistrate conform art. 34 din regulament, posterior depunerii cererii, declaratia de vechime,
care indica statul membru sau statele membre n care sau pentru care a fost nregistrata
cererea, data la care a intrat n vigoare nregistrarea corespunzatoare, numarul nregistrarii
corespunzatoare si produsele si serviciile pentru care marca a fost nregistrata, trebuie sa fie
prezentata n termen de doua luni de la data depunerii. Actele justificative solicitate n temeiul
alin. (1) sunt prezentate Biroului n termen de trei luni de la primirea declaratiei de vechime.
(3) Biroul informeaza Biroul marcilor din Benelux sau Serviciul central al proprietatii
industriale din statul membru interesat cu privire la solicitarea de vechime.
(4) Presedintele Biroului poate decide ca cerintele n materie de acte justificative care trebuie
furnizate de catre solicitant sa poata fi mai putine dect cele prevazute n alin. (1), cu conditia
ca Biroul sa poata dispune de informatiile cerute din alte surse.
Norma 9
Examinarea cerintelor de stabilire a datei depunerii si a conditiilor de forma a depunerii
(1) Daca cererea nu satisface conditiile cerute pentru a- i fi acordata o data de depunere din
urmatoarele motive:
(a) pentru ca nu cuprinde:
(i) cererea de nregistrare a unei ma rci comunitare;
(ii) informatiile care permit identificarea solicitantului;
(iii) o lista a bunurilor si serviciilor pentru care este solicitata nregistrarea marcii;
(iv) o reprezentare a marcii sau
(b) pentru ca taxa de baza pentru depunerea cererii nu a fost platita Biroului n termen de o
luna de la depunerea cererii pe lnga Birou sau, daca cererea a fost depusa pe lnga
Serviciul central al proprietatii industriale dintr-un stat membru sau pe lnga Biroul
marcilor din Benelux,
Biroul informeaza solicitantul ca nu poate fi acordata o data de depunere ca urmare a acestor
nereguli.
(2) Daca au fost remediate neregulile prevazute n alin. (1) n termen de doua luni de la
primirea notificarii, data depunerii este determinata de data la care au fost remediate toate
neregulile. Daca acestea nu au fost remediate n respectivul termen, cererea nu este tratata ca
o cerere de marca comunitara. Orice taxa achitata se ramburseaza.
(3) Daca, chiar daca a fost acordata o data de depunere, examinarea arata ca:
(a) nu sunt ndeplinite conditiile prevazute n normele 1, 2 si 3 sau alte conditii de forma a
depunerii prevazute n regulament sau n respectivele norme;
(b) taxele de clasa prevazute la lit. (b) din norma 4 coroborat cu Regulamentul Comisiei (CE)
nr. 2869/95 3 (denumit n continuare regulamentul privind taxele) nu au fost platite n
ntregime Biroului;
(c) n cazul n care a fost solicitata o prioritate conform normelor 6 si 7, fie n cerere, fie n
termenul de doua luni de la depunere, celelalte cerinte prevazute n respectivele norme nu
mai sunt respectate sau
(d) n cazul n care a fost solicitata vechimea conform normei 8, fie n cerere, fie n termenul
de doua luni de la depunere, celelalte cerinte prevazute n norma 8 nu mai sunt respectate,
Biroul invita solicitantul sa remedieze neregulile constatate n termenul acordat.
(4) Daca nu au fost remediate neregulile mentionate n alin. (3) lit. (a) n termenul indicat,
Biroul respinge cererea.
(5) Daca taxele de clasa neachitate nu sunt platite nainte de expirarea termenului indicat,
cererea este considerata retrasa, numai daca nu rezulta n mod evident care sunt clasele pe
care este destinata sa le acopere suma platita. n lipsa altor criterii care sa permita
determinarea claselor pe care suma platita era destinata sa le acopere, Biroul ia n considerare
clasele n ordinea clasificarilor. Cererea este considerata retrasa n ceea ce priveste clasele
pentru care taxele de clasa nu au fost platite sau nu au fost platite n ntregime.
(6) Daca neregulile prevazute n alin. (3) privesc revendicarea prioritatii, solicitantul este
decazut din dreptul de prioritate pentru cerere.
(7) Daca neregulile prevazute n alin. (3) se refera la solicitarea vechimii, dreptul de
revendicare nu mai poate fi invocat pentru cerere.
(8) Daca neregulile prevazute n alin. (3) nu se refera dect la anumite produse si servicii,
Biroul nu respinge cererea sau nu refuza dreptul de prioritate sau dreptul de vechime dect
pentru produsele si serviciile n cauza.
Norma 10
Examinarea conditiilor privind calitatea de titular
Daca, n conformitate cu art. 5 din regulament, solicitantul nu poate fi titularul unei marci
comunitare, Biroul l informeaza si i acorda un termen pentru a-si retrage cererea sau pentru
3 Vezi pagina 33 din prezentul Jurnal Oficial.
a-si prezenta observatiile. Daca solicitantul nu reuseste sa se ncadreze n conditiile cerute
pentru nregistrare, Biroul i respinge cererea.
Norma 11
Examinarea privind motivele absolute de refuz
(1) Daca marca comunitara nu poate fi nregistrata n temeiul art. 7 din regulament pentru
toate sau pentru o parte din produsele sau serviciile pentru care este solicitata, Biroul
comunica solicitantului motivele refuzului, preciznd un termen pentru retragerea sau
modificarea cererii sau pentru prezentarea observatiilor.
(2) Daca, n conformitate cu art. 38 alin. (2) din regulament, nregistrarea marcii comunitare
face subiectul declaratiei solicitantului ca nu va invoca dreptul exclusiv asupra elementelor
marcii fara un caracter distinctiv, Biroul informeaza solicitantul, preciznd motivele si
invitndu- l sa nainteze o declaratie n acest sens ntr-un termen stabilit.
(3) Daca, n termenul care i este acordat, solicitantul nu reuseste sa se ncadreze n conditiile
cerute pentru nregistrare sau nu ndeplineste conditia prevazuta n alin. (2), Biroul respinge
cererea n ntregime sau partial.
Norma 12
Publicarea cererii
Publicarea cererii cuprinde urmatoarele informatii:
(a) numele si adresa solicitantului;
(b) daca este cazul, numele si adresa profesionala a reprezentantului desemnat de catre
solicitant, chiar daca nu este vorba despre un reprezentant n sensul art. 88 alin. (3) prima
teza din regulament; daca au fost desemnati mai multi reprezentanti si daca adresa lor
profesionala este aceeasi, sunt publicate numai numele si adresa profesionala ale primului
reprezentant mentionat, urmate de cuvintele si altii; daca au fost desemnati mai multi
reprezentanti si adresele lor profesionale sunt diferite, se publica numai adresa
profesionala aleasa n temeiul alin. (1) lit. (e) din norma 1; n cazul desemnarii unei
asociatii de reprezentanti conform alin. (9) din norma 76, se publica numai numele si
adresa profesionala a asociatiei;
(c) reproducerea marcii, nsotita de indicatiile si descrierile prevazute n norma 3; n cazul
cererii de nregistrare color, mentiunea color si indicatia culorii sau a culorilor din care
se compune marca trebuie sa figureze n publicatie;
(d) lista bunurilor si serviciilor regrupate pe clase conform clasificarii de la Nisa, fiecare grup
fiind precedat de numarul de clasa din clasificarea mentionata careia i apartine grupul de
produse si servicii si prezentat n ordinea respectivei clasificari;
(e) data depunerii si numarul dosarului;
(f) daca este cazul, indicatii privind prioritatea solicitata conform art. 30 din regulament;
(g) daca este cazul, indicatii privind solicitarea prioritatii de expunere conform art. 33 din
regulament;
(h) daca este cazul, indicatii privind solicitarea vechimii conform art. 34 din regulament;
(i) daca este cazul, indicarea faptului ca marca a obtinut un caracter distinctiv ca urmare a
utilizarii sale conform art. 7 alin. (3) din regulament;
(j) daca este cazul, indicarea faptului ca cererea este depusa pentru o marca comunitara
colectiva;
(k) daca este cazul, declaratia prin care solicitantul renunta la orice drept exclusiv asupra unui
element al marcii, conform alin. (3) din norma 1 sau alin. (2) din norma 11;
(l) limba n care a fost depusa cererea si a doua limba indicata de solicitant conform art. 115
alin. (3) din regulament.
Norma 13
Modificarea cererii
(1) O cerere de modificare a cererii conform art. 44 din regulament cuprinde urmatoarele
informatii:
(a) numarul de dosar atribuit cererii;
(b) numele si adresa solicitantului, conform alin. (1) lit. (b) din norma 1;
(c) daca solicitantul a desemnat un reprezentant, numele si adresa profesionala ale acestuia,
conform alin. (1) lit. (e) din norma 1;
(d) indicarea elementului de modificat sau de rectificat n cerere si a elementului care trebuie
sa figureze dupa modificare sau rectificare;
(e) daca modificarea se refera la reprezentarea marcii, o reprezentare a marcii modificate,
conform normei 3.
(2) Daca cererea de modificare necesita plata unei taxe, cererea nu este considerata ca fiind
depusa dect dupa plata taxei. Daca aceasta nu este platita sau nu este platita integral, Biroul
informeaza solicitantul cu privire la aceasta.
(3) Daca conditiile care reglementeaza cererea de modificare nu sunt ndeplinite, Biroul
informeaza solicitantul cu privire la neregulile constatate. Daca neregulile respective nu au
fost remediate n termenul fixat de Birou, acesta respinge solicitarea de modificare a cererii.
(4) Daca modificarea este publicata conform art. 44 alin. (2) din regulament, normele 15 si 22
se aplica mutatis mutandis.
(5) Solicitantul poate sa prezinte numai o singura cerere, att timp ct solicita modificarea
aceluiasi element n doua sau mai multe cereri pe care le-a depus. Daca cererea de modificare
necesita plata unei taxe, aceasta trebuie platita pentru fiecare dintre solicitarile de modificare.
(6) Alin. (1) (5) se aplica mutatis mutandis cererii de modificare a numelui sau a adresei
profesionale a unui reprezentant desemnat de catre solicitant. Astfel de cereri nu necesita plata
unei taxe.
Norma 14
Rectificarea erorilor si a greselilor din publicatii
(1) Daca o cerere publicata cuprinde o eroare sau o greseala imputabila Biroului, acesta
rectifica eroarea sau greseala din proprie initiativa sau la cererea solicitantului.
(2) Daca solicitantul prezinta o cerere conform alin. (1), norma 13 se aplica mutatis mutandis.
Cererea nu necesita plata unei taxe.
(3) Rectificarile efectuate n conformitate cu prezenta norma se publica.
(4) Art. 42 alin. (2) din regulament si normele 15 - 22 se aplica mutatis mutandis daca
rectificarea se refera la lista de produse sau servicii sau la reprezentarea marcii.
TITLUL II
PROCEDURA DE CONTESTATIE SI DOVADA DE UTILIZARE
Norma 15
Continutul actului de contestatie
(1) O contestatie poate fi fondata pe motivul ca exista una sau mai multe marci anterioare n
sensul art. 8 alin. (2) din regulament (numite n continuare marci anterioare) sau unul sau
mai multe drepturi anterioare n sensul articolului 8 alin. (4) din regulament (numite n
continuare drepturi anterioare).
(2) Actul de contestatie trebuie sa cuprinda:
(a) n ceea ce priveste cererea mpotriva careia s-a format contestatia:
(i) numarul de dosar al cererii mpotriva careia s-a format contestatia;
(ii) indicarea bunurilor si serviciilor a caror lista figureaza n cererea de marca
comunitara, mpotriva carora s-a format contestatia;
(iii) numele solicitantului de marca comunitara;
(b) n ceea ce priveste marca anterioara sau dreptul anterior pe care se fondeaza contestatia:
(i) daca contestatia se fondeaza pe existenta unei marci anterioare, o declaratie cu
privire la aceasta, precum si mentiunea ca marca anterioara este o marca
comunitara sau mentionarea statului membru sau a statelor membre, inclusiv, daca
este cazul, Benelux, pe teritoriul carora a fost nregistrata sau solicitata marca
anterioara ori daca marca anterioara este o marca international nregistrata,
mentionarea statului membru sau a statelor membre, inclusiv, daca este cazul,
Benelux, n care s-a extins protectia respectivei marci anterioare;
(ii) daca este cazul, numarul de dosar sau numarul de nregistrare, precum si data
depunerii, inclusiv data de prioritate a marcii anterioare;
(iii) daca contestatia este fondata pe motivul ca exista o marca anterioara foarte
cunoscuta n sensul art. 8 alin. (2) lit.(c) din regulament, o mentiune n acest sens si
numele statului membru sau al statelor membre n care respectiva marca anterioara
este foarte cunoscuta;
(iv) daca contestatia este fondata pe motivul ca exista o marca anterioara de renume
conform art. 8 alin. (5) din regulament, o mentiune n acest sens si indicarea locului
unde este nregistrata respectiva marca anterioara sau unde a fost solicitata,
conform pct. (i);
(v) daca contestatia este fo ndata pe motivul ca exista un drept anterior, o mentiune n
acest sens si numele statului membru sau al statelor membre n care exista
respectivul drept;
(vi) o reprezentare si, daca este cazul, o descriere a marcii anterioare sau a dreptului
anterior;
(vii) produsele si serviciile pentru care a fost nregistrata sau solicitata marca anterioara
sau pentru care marca anterioara este cunoscuta conform art. 8 alin. (2) lit. (c) din
regulament ori are un renume conform art. 8 alin. (5) din regulament; atunci cnd
indica toate produsele si serviciile pentru care este protejata marca anterioara,
contestatarul indica si produsele si serviciile pe care se fondeaza contestatia;
(c) n ceea ce priveste contestatarul:
(i) cnd contestatia este depusa de catre titularul marcii anterioare sau al dreptului
anterior, numele si adresa, conform art. 1 alin. (1) lit. (b) din norma 1 si mentiunea
calitatii sale de titular al respectivei marci sau al respectivului drept;
(ii) cnd contestatia este depusa de catre un licentiat, numele si adresa acestuia conform
alin. (1) lit. (b) din norma 1, precum si mentiunea ca a fost abilitat sa depuna
contestatia;
(iii) cnd contestatia este depusa de catre succesorul desemnat al titularului nregistrat al
unei marci comunitare care nu a fost nca nregistrat ca nou titular, o mentiune n
acest sens, precum si numele si adresa contestatarului conform alin. (1) lit. (b) din
norma 1 si data primirii cererii de nregistrare a noului titular de catre Birou sau, n
lipsa, data la care a fost trimisa Biroului;
(iv) cnd contestatia este depusa de catre o persoana care nu este titularul unui drept
anterior, pe motivul ca exista un drept anterior, numele si adresa respectivei
persoane conform alin. (1) lit. (b) din norma 1, precum si mentiunea ca aceasta este
ndreptatita de dreptul national corespunzator sa exercite respectivul drept;
(v) daca contestatarul a desemnat un reprezentant, numele si adresa profesionala ale
acestuia conform alin. (1) lit. (e) din norma 1;
(d) o descriere precisa a motivelor pe care s-a fondat contestatia. Formatat: Marcatori si
numerotare
(3) Alin. (1) si (2) se aplica mutatis mutandis oricarei contestatii formate n conformitate cu
art. 8 alin.(3) din regulament.
Norma 16
Fapte, dovezi si observatii prezentate n sprijinul contestatiei
(1) Orice act de contestatie poate cuprinde informatii deta liate privind faptele, dovezile si
observatiile prezentate n sprijinul contestatiei, nsotite de acte justificative.
(2) Daca contestatia este fondata pe existenta unei marci anterioare care nu este o marca
comunitara, actul de contestatie trebuie nsotit, de preferinta, de dovada nregistrarii sau a
depunerii respectivei marci anterioare, cum ar fi certificatul de nregistrare. Daca contestatia
este fondata pe existenta unei marci foarte cunoscute conform art. 8 alin. (2) lit. (c) din
regulament sau a unei marci de renume n conformitate cu art. 8 alin. (5) din regulament, actul
de contestatie trebuie nsotit, de preferinta, de dovada notorietatii sau renumelui marcii. Daca
contestatia este fondata pe existenta unui drept anterior, actul de contestatie trebuie nsotit, de
preferinta, de dovada achizitiei si domeniului de protectiei ale respectivului drept.
(3) Informatiile detaliate privind faptele, dovezile si observatiile, precum si actele justificative
prevazute n alin. 1 si dovezile prevazute n alin. (2) pot fi prezentate, daca nu au fost
prezentate n acelasi timp cu actul de contestatie sau ca urmare a acestuia, ntr-un termen
ulterior deschiderii procedurii de contestatie pe care Biroul l stabileste conform alin. (2) din
norma 20.
Norma 17
Utilizarea limbilor n procedura de contestatie
(1) Daca actul de contestatie nu a fost depus n limba cererii de nregistrare a marcii
comunitare, atunci cnd aceasta din urma este una dintre limbile Biroului, nici n a doua limba
indicata la depunerea cererii, contesta tarul depune, n termen de o luna de la expirarea
amnarii contestatiei, o traducere a actului de contestatie n una din aceste limbi.
(2) Daca dovezile si actele justificative care trebuie furnizate n sprijinul contestatiei conform
alin. (1) si (2) din norma 16 nu sunt prezentate n limba procedurii de contestatie,
contestatarul trebuie sa furnizeze o traducere n aceasta limba n termen de o luna de la
expirarea amnarii contestatiei sau, daca este cazul, n termenul stabilit de Birou n
conformitate cu alin. (3) din norma 16.
(3) Daca contestatarul sau solicitantul informeaza Biroul, nainte de data la care procedura de
contestatie este considerata deschisa, conform alin. (1) din norma 19, ca solicitantul si
contestatarul au convenit sa utilizeze o alta limba pentru procedura de contestatie conform art.
115 alin. (7) din regulament, contestatarul trebuie, atunci cnd actul de contestatie nu a fost
depus n limba convenita, sa furnizeze o traducere n aceasta limba n termen de o luna de la
data mentionata anterior.
Norma 18
Respingerea actului de contestatie ca fiind inadmisibil
(1) Daca Biroul constata ca actul de contestatie nu ndeplineste conditiile prevazute n art. 42
din regulament sau ca actul de contestatie nu indica n mod evident cererea mpotriva care ia sa
format contestatia ori marca anterioara sau dreptul anterior pe baza caruia s-a format
contestatia, Biroul respinge contestatia ca fiind inadmisibila numai daca nu au fost remediate
neregulile mentionate naintea termenului de contestatie. Daca taxa de contestatie nu a fost
platita naintea expirarii termenului de contestatie, actul de contestatie este considerat ca
nefiind depus. Daca taxa de contestatie a fost platita dupa expirarea termenului de contestatie,
aceasta se ramburseaza contestatarului.
(2) Daca Biroul constata ca actul de contestatie nu satisface alte dispozitii din regulament sau
din prezentele norme, informeaza contestatarul, invitndu- l sa remedieze neregulile constatate
n termen de doua luni. Daca neregulile nu sunt remediate n terme nul acordat, Biroul
respinge contestatia ca fiind inadmisibila.
(3) Orice decizie de respingere a contestatiei luata n temeiul alin. (1) si (2) este comunicata
solicitantului.
Norma 19
Data de deschidere a procedurii de contestatie
(1) Daca Biroul nu respinge contestatia n conformitate cu norma 18, comunica solicitantului
contestatia si l invita sa depuna observatiile sale ntr-un termen acordat. Biroul atentioneaza
solicitantul asupra faptului ca procedura de contestatie este considerata deschisa la doua luni
dupa primirea comunicarii, numai daca solicitantul nu informeaza Biroul, nainte de expirarea
termenului, ca si retrage cererea sau o limiteaza la produsele si serviciile care nu sunt
prevazute n contestatie.
(2) Biroul poate, conform normei 71, sa amne termenul prevazut n alin. (1) a doua teza
atunci cnd o astfel de solicitare este facuta mpreuna de catre contestatar si solicitant.
(3) Daca cererea este retrasa sau limitata n termenul prevazut n alin. (1) a doua teza sau n
termenul amnat conform alin. (2), Biroul informeaza contestatarul si i ramburseaza taxa de
contestatie.
Norma 20
Examinarea contestatiei
(1) Daca cererea nu este retrasa sau limitata conform normei 19, solicitantul si prezinta
observatiile n termenul stabilit de catre Birou n notificarea pe care acesta o adreseaza n
temeiul alin. (1) prima teza din norma 19.
(2) Cnd actul de contestatie nu cuprinde informatii detaliate privind faptele, dovezile si
observatiile mentionate n alin. (1) si (2) din norma 16, Biroul invita contestatarul sa i le
furnizeze ntr-un termen stabilit. Orice element furnizat de catre contestatar este comunicat
solicitantului care dispune de posibilitatea de a raspunde ntr-un termen acordat de Birou.
(3) Daca solicitantul nu prezinta nici o observatie, Biroul poate hotar asupra unei contestatii
pe baza dovezilor de care dispune.
(4) Biroul prezinta contestatarului observatiile solicitantului si l invita, daca considera
necesar, sa prezinte un raspuns n termenul pe care Biroul l stabileste.
(5) Daca solicitantul limiteaza lista bunurilor si serviciilor conform art. 44 alin. (1) din
regulament, Biroul informeaza contestatarul si l invita sa declare, n termenul pe care l -a
stabilit, daca si mentine contestatia si, daca raspunsul este afirmativ, sa precizeze printre
produsele si serviciile ramase pe acelea care sunt prevazute de contestatie.
(6) Biroul poate sa suspende orice procedura de contestatie daca contestatia se bazeaza pe o
cerere de nregistrare prevazuta n art. 8 alin (2) lit. (b) din regulament, pna cnd este luata o
decizie definitiva n cadrul respectivei proceduri sau daca alte circumstante justifica o astfel
de suspendare.
Norma 21
Contestatii multiple
(1) Biroul poate uni procedurile atunci cnd s-au formulat mai multe contestatii mpotriva
aceleiasi cereri de marca comunitara. Biroul poate decide, prin urmare, sa separe din nou
procedurile.
(2) Daca rezulta dintr-un examen preliminar al uneia sau mai multor contestatii ca este posibil
ca marca comunitara solicitata sa nu poata fi nregistrata pentru toate sau o parte dintre
produsele sau serviciile pentru care este ceruta nregistrarea, Biroul poate suspenda alte
proceduri de contestatie. Biroul informeaza ceilalti contestatari cu privire la toate deciziile
relevante luate n cadrul procedurilor care au fost urmate.
(3) Cnd o decizie de respingere a unei cereri este definitiva, procedurile de contestatie a
caror examinare a fost suspendata conform alin. (2) sunt considerate ca fiind ncheiate si
contestatarii n cauza sunt informati. ncheierea procedurilor constituie un caz de neurmarire
n sensul art. 81 alin. (4) din regulament.
(4) Biroul ramburseaza 50% din taxele de contestatie platite de catre fiecare dintre
contestatari a caror contestatie este considerata ca fiind ncheiata conform alin. (1), (2) si (3).
Norma 22
Dovada utilizarii
(1) Daca contestatarul trebuie, n temeiul art. 43 alin. (2) sau (3) din regulament, sa faca
dovada utilizarii marcii sau a existentei de motive juste pentru neutilizarea ei, Biroul l invita
sa prezinte respectiva dovada ntr-un te rmen stabilit. Daca contestatarul nu prezinta respectiva
dovada n termenul stabilit, Biroul poate respinge contestatia.
(2) Indicatiile si dovezile care trebuie prezentate pentru a dovedi utilizarea marcii cuprind
indicatii privind locul, durata, importanta si natura utilizarii marcii anterioare pentru produsele
si serviciile pentru care este nregistrata si pe care se fondeaza contestatia, precum si dovezi
care sa sustina respectivele indicatii, conform alin. (3).
(3) Aceste dovezi se limiteaza, de preferinta, la prezentarea de acte justificative precum
ambalaje, etichete, liste de preturi, cataloage, facturi, fotografii, anunturi n ziare, precum si
declaratii scrise prevazute n art. 76 alin. (1) lit. (f) din regulament.
(4) Daca dovezile prezentate conform alin. (1), (2) si (3) nu sunt redactate n limba procedurii
de contestatie, Biroul poate sa invite contestatarul sa furnizeze, n termenul acordat, o
traducere n aceasta limba.
TITLUL III
PROCEDURA DE NREGISTRARE
Norma 23
nregistrarea marcii
(1) Taxa de nregistrare prevazuta n art. 45 din regulament cuprinde:
(a) o taxa de baza
si
(b) o taxa de clasa pentru fiecare clasa mai mare dect a treia clasa, daca lista bunurilor si
serviciilor pentru care marca trebuie nregistrata include un numar de clase mai mare dect
trei.
(2) Daca nu s-a format nici o contestatie sau daca, n caz de contestatie, procedura este
ncheiata prin retragerea sau respingerea contestatiei sau prin orice alt mijloc, Biroul invita
solicitantul sa plateasca taxa de nregistrare n termen de doua luni de notificare.
(3) Daca taxa de nregistrare nu a fost platita n termenul stabilit, aceasta mai poate fi n mod
valabil platita n termen de doua luni de la notificarea care semnaleaza depasirea termenului
prevazut, cu conditia ca taxa suplimentara prevazuta de regulamentul privind taxele sa fie
platita n acest nou termen.
(4) Dupa ncasarea taxei de nregistrare, marca solicitata este nscrisa n registrul marcilor
comunitare cu mentiunile si informatiile prevazute n alin. (2) din norma 84.
(5) nregistrarea se publica n Buletinul marcilor comunitare.
(1) Taxa de nregistrare se ramburseaza daca marca solicitata nu a fost nregistrata.
Norma 24
Certificatul de nregistrare
(1) Biroul elibereaza titularului marcii comunitare un certificat de nregistrare care reproduce
mentiunile si informatiile nscrise n registru si prevazute n alin. (2) din norma 84, precum si
o declaratie care atesta ca respectivele mentiuni si informatii au fost nscrise n registrul
marcilor comunitare.
(2) Titularul unei marci comunitare poate solicita eliberarea unor copii neautentificate sau
autentificate ale certificatului de nregistrare contra unei taxe.
Norma 25
Modificarea nregistrarii
(1) O cerere de modificare a nregistrarii conform art. 48 alin. (2) din regulament cuprinde
urmatoarele informatii:
(a) numarul de nregistrare;
(b) numele si adresa titularului marcii, conform alin. (1) lit. (b) din norma 1;
(c) daca titularul a desemnat un reprezentant, numele si adresa profesionala ale acestuia,
conform alin. (1) lit. (e) din norma 1;
(d) indicarea elementului n reprezentarea marcii care trebuie modificat si versiunea
modificata a respectivului element;
(e) o reprezentare a marcii modificate, conform normei 3.
(2) Cererea nu este considerata depusa dect dupa platirea taxei corespunzatoare. Daca
aceasta nu este platita sau platita integral, Biroul informeaza solicitantul cu privire la aceasta.
(3) Daca nu sunt ndeplinite conditiile care impun modificarea nregistrarii, Biroul informeaza
solicitantul cu privire la neregulile constatate. Daca respectivele nereguli nu sunt remediate n
termenul acordat de Birou, acesta respinge cererea.
(4) Daca nregistrarea modificarii este contestata conform art. 48 alin. (3) din regulament,
dispozitiile din regulament si din prezentele norme privind contestatia se aplica mutatis
mutandis.
(5) Se poate nainta o singura cerere de modificare a unui acelasi element n doua sau mai
multe nregistrari n numele titularului. Taxa corespunzatoare se plateste pentru fiecare
nregistrare care trebuie modificata.
Norma 26
Modificarea numelui sau a adresei titularului marcii comunitare sau ale
reprezentantului sau nregistrat
(1) O modificare de nume si adresa a titularului marcii comunitare care nu reprezinta o
modificare a marcii comunitare conform art. 48 alin. (2) din regulament si nu rezulta dintr-un
transfer total sau partial al marcii nregistrate, se nregistreaza la cererea titularului.
(2) O cerere de modificare a numelui sau a adresei titularului marcii nregistrate cuprinde:
(a) numarul de nregistrare a marcii;
(b) numele si adresa titularului asa cum sunt nregistrate;
(c) numele si adresa titularului marcii modificate conform alin. (1) lit. (b) din norma 1;
(d) cnd titularul a desemnat un reprezentant, numele si adresa profesionala ale acestuia,
conform alin. (1) lit. (e) din norma 1:
(3) Cererea nu necesita plata unei taxe.
(4) Poate fi prezentata o cerere unica pentru modificarea numelui sau a adresei n doua sau
mai multe nregistrari ale aceluiasi titular.
(5) Daca nu sunt ndeplinite conditiile privind nregistrarea unei modificari, Biroul
informeaza solicitantul cu privire la neregulile constatate. Daca respectivele nereguli nu sunt
remediate n termenul acordat de Birou, acesta respinge cererea.
(6) Alin. (1) - (5) se aplica mutatis mutandis la modificarea de nume sau de adresa a
reprezentantului nregistrat.
(7) Alin. (1) - (6) se aplica mutatis mutandis cererilor de marci comunitare. Modificarea se
consemneaza n dosarele Biroului privind cererea de marca comunitara.
Norma 27
Rectificarea erorilor si greselilor figurnd n registru si n publicarea nregistrarii
(1) Daca nregistrarea marcii sau nregistrarea publicata cuprinde o eroare sau o greseala
imputabila Biroului, acesta rectifica, din proprie initiativa sau la cererea titularului, eroarea
sau greseala constatata.
(2) Daca cererea de rectificare este introdusa de catre titular, norma 26 se aplica mutatis
mutandis. Cererea nu necesita plata unei taxe.
(3) Biroul publica rectificarile aduse conform prezentei norme.
Norma 28
Solicitarea vechimii dupa nregistrarea marcii comunitare
(1) O cerere de vechime asupra uneia sau mai multor marci nregistrate anterioare conform
art. 35 din regulament, precum si cele prevazute n art. 34 din regulament, cuprinde:
(a) numarul de nregistrare al marcii comunitare;
(b) numele si adresa titularului marcii comunitare conform alin. (1) lit. (b) din norma 1;
(c) daca titularul a desemnat un reprezentant, numele si adresa profesionala ale acestuia,
conform alin. (1) lit. (e) din norma 1;
(d) numele statului membru sau al statelor membre n care sau pentru care a fost nregistrata
marca anterioara, data la care a intrat n vigoare nregistrarea respectiva, precum si
produsele si serviciile pentru care a fost nregistrata marca comunitara;
(e) mentionarea bunurilor si serviciilor pentru care este solicitata vechimea;
(f) o copie a nregistrarii n cauza, aceasta trebuind sa fie atestata de catre autoritatea
competenta ca fiind conforma cu originalul.
(2) Daca nu sunt ndeplinite conditiile care impun modificarea nregistrarii, Biroul informeaza
solicitantul cu privire la neregulile constatate. Daca respectivele nereguli nu sunt remediate n
termenul acordat de Birou, acesta respinge cererea.
(3) Biroul informeaza Biroul marcilor din Benelux sau Serviciul central al proprietatii
industriale din statul membru interesat cu privire la solicitarea vechimii.
(4) Presedintele Biroului poate sa decida ca cerintele privind documentele care trebuie
furnizate de catre solicitant, pot fi mai mici dect cele prevazute n alin. (1) lit. (f), cu conditia
ca Biroul sa poata obtine informatiile cerute din alte surse.
TITLUL IV
RENNOIREA
Norma 29
Notificarea expirarii nregistrarii
Cu cel putin sase luni nainte de expirarea nregistrarii, Biroul informeaza titularul marcii
comunitare si titularii drepturilor nregistrate n ceea ce priveste marca comunitara, inclusiv
titularii de licente, ca nregistrarea va expira. Lipsa notificarii nu afecteaza expirarea
nregistrarii.
Norma 30
Rennoirea nregistrarii
(1) O cerere de rennoire cuprinde urmatoarele informatii:
(a) daca cererea este prezentata de catre titularul marcii, numele si adresa acestuia, conform
alin. (1) lit. (b) din norma 1;
(b) daca cererea este prezentata de catre o persoana n mod expres autorizata n acest scop de
catre titularul marcii, numele si adresa respectivei persoane si dovada autorizarii;
(c) daca solic itantul a desemnat un reprezentant, numele si adresa profesionala ale respectivei
persoane, conform alin. (1) lit. (e) din norma 1;
(d) numarul de nregistrare;
(e) mentiunea ca rennoirea este solicitata pentru toate produsele si serviciile reglementate de
nre gistrare ori daca rennoirea nu este solicitata pentru toate produsele si serviciile
reglementate de marca nregistrata, mentionarea, fie a claselor, bunurilor sau serviciilor
prevazute n rennoire, fie a claselor, bunurilor sau serviciilor pentru care rennoirea nu
este ceruta; produsele si serviciile trebuie regrupate pe clase conform clasificarii de la
Nisa, fiecare grup fiind precedat de numarul clasei careia i apartine grupul de produse si
de servicii si prezentat n ordinea respectivei clasificari.
(2) Taxele care trebuie platite conform art. 47 din regulament pentru rennoirea unei marci
comunitare sunt urmatoarele:
(a) o taxa de baza;
(b) o taxa pe clasa, pentru orice clasa mai mare dect a treia clasa din lista pentru care a fost
solicitata rennoirea conform art. 1 lit. (e) si
(c) daca este cazul, suprataxa suplimentara stabilita de regulamentul privind taxele si
prevazuta n art. 47 alin. (3) din regulament, pentru ntrzierea platii taxei de rennoire sau
ntrzierea prezentarii cererii de rennoire.
(3) Daca cererea de rennoire este prezentata n termenele prevazute n art. 47 alin. (3) din
regulament, dar celelalte conditii prevazute n articolul mentionat si n prezentele norme care
impun rennoirea nu sunt ndeplinite, Biroul informeaza solicitantul cu privire la neregulile
constatate. Daca cererea a fost prezentata de o persoana autorizata n mod expres n acest scop
de catre titularul marcii, acesta din urma primeste o copie a respectivei notificari.
(4) Daca nu a fost prezentata nici o cerere de rennoire nainte de expirarea termenului
prevazut n art. 47 alin. (3) a treia teza din regulament sau daca cererea este prezentata dupa
expirarea acestui termen, daca taxele nu au fost platite sau au fost platite dupa expirarea
termenului respectiv sau daca neregulile nu au fost remediate n acest termen, Biroul constata
ca nregistrarea se apropie de expirare si informeaza titularul marcii comunitare, precum si,
daca este cazul, pe solicitantul si pe titularii drepturilor nscrisi n registru. Daca taxele platite
nu sunt suficiente pentru a acoperi totalitatea claselor de produse si servicii pentru care este
solicitata rennoirea, Biroul nu procedeaza la o asemenea constatare, daca este evident care
sunt clasele pentru care suma platita este destinata. n lipsa altor criterii, Biroul ia n
considerare clasele n ordinea clasificarii.
(5) Daca constatarea facuta de Birou conform alin. (4) este definitiva, Biroul radiaza marca
din registru. Radierea intra n vigoare n ziua urmatoare datei la care expira nregistrarea
existenta.
(6) Daca taxele de rennoire prevazute n alin. (2) au fost platite si nregistrarea nu s-a
rennoit, taxele se ramburseaza.
TITLUL V
TRANSFER, LICENTE SI ALTE DREPTURI, MODIFICARI
Norma 31
Transferul
(1) O cerere de nregistrare a unui transfer n sensul art. 17 din regulament cuprinde
urmatoarele informatii:
(a) numarul de nregistrare a marcii comunitare;
(b) informatii detaliate privind noul titular conform alin. (1) lit. (b) din norma 1;
(c) lista bunurilor si serviciilor la care se raporteaza transferul, daca acesta nu se refera la
toate produsele si serviciile nregistrate;
(d) documentele care stabilesc transferul, conform art. 17 alin. (2) si (3) din regulament.
(2) Cererea poate cuprinde, daca este cazul, numele si adresa profesionala ale reprezentantului
noului titular, conform alin. (1) lit. (e) din norma 1.
(3) Transferurile catre o persoana fizica sau juridica care nu poate fi titular al unei marci
comunitare n temeiul art. 5 din regulament, nu se nregistreaza.
(4) Cererea nu este considerata ca fiind depusa dect dupa plata taxei corespunzatoare. Daca
taxa nu a fost platita sau nu a fost platita integral, Biroul informeaza solicitantul.
(5) Constituie dovezi suficiente de transfer conform alin. (1) lit. (d ) urmatoarele elemente:
(a) semnatura titularului nregistrat sau a reprezentantului sau si a persoanei n cauza sau a
reprezentantului ei pentru cererea nregistrarii de transfer; sau
(b) faptul ca cererea este nsotita de o declaratie semnata de titularul nregistrat sau de
reprezentantul sau, cnd cererea este prezentata de persoana n cauza, n care titularul si
da acordul pentru nregistrarea persoanei n cauza sau
(c) cererea nsotita de formularul de declaratie de transfer sau de documentul de transfer,
prevazute n alin. (1) lit. (d) din norma 83, semnata de titularul nregistrat sau de
reprezentantul sau si de catre persoana n cauza sau de catre reprezentantul acesteia.
(6) Cnd nu sunt ndeplinite conditiile de nregistrare a transferului prevazute n art. 17 alin.
(1) (4) din regulament, alin. (1) (4) din prezenta norma, precum si de alte norme
aplicabile, Biroul informeaza solicitantul cu privire la neregulile constatate. Daca neregulile
constatate nu sunt remediate n termenul acordat de Birou, acesta respinge cererea de
nregistrare de transfer.
(7) Se poate prezenta o singura cerere de transfer pentru doua sau mai multe marci, cu
conditia ca titularul nregistrat si persoana n cauza sa fie identici n toate cazurile.
(8) Alin. (1) (7) se aplica mutatis mutandis cererilor de marci comunitare. Transferul este
nregistrat n dosarele Biroului privind cererea de marca comunitara.
Norma 32
Transferuri partiale
(1) Daca cererea de nregistrare a unui transfer nu se refera dect la o parte a bunurilor si
serviciilor pentru care marca a fost nregistrata, cererea trebuie sa indice produsele si
serviciile la care se refera transferul partial.
(2) Produsele si serviciile din nregistrarea initiala sunt repartizate ntre nregistrarea initiala si
noua nregistrare, astfel nct sa se evite orice suprapunere ntre produsele si serviciile
nregistrarii initiale si cele ale noii nregistrari.
(3) Norma 31 se aplica mutatis mutandis cererilor de nregistrare a unui transfer partial.
(4) Biroul deschide un dosar separat pentru noua nregistrare; acest dosar se compune dintr-o
copie inte grala a dosarului privind nregistrarea initiala si dintr-o cerere de nregistrare a
transferului partial. O copie a respectivei cereri de nregistrare se insereaza n dosarul
nregistrarii initiale. Biroul atribuie un nou numar de nregistrare noii nregistrari.
(5) Orice cerere prezentata de catre titularul initial si n curs de nregistrare initiala este
considerata n curs de nregistrare si pentru noua nregistrare. Daca cererea presupune plata
unor taxe si daca acestea au fost deja platite de catre titularul initial, noul titular nu este
obligat sa plateasca noi taxe pentru respectiva cerere.
Norma 33
nregistrarea licentelor si a altor drepturi
(1) Alin. (1) lit. (a), (b) si (c), alin. (2), (4) si (7) din norma 31 se aplica mutatis mutandis
nregistrarii de acordare sau de transfer al unei licente, de acordare sau transfer al unui drept
real n ceea ce priveste o marca comunitara, precum si nregistrarii de executare silita. Totusi,
cnd o marca comunitara este implicata ntr-o procedura de faliment sau n proceduri
analoage, cererea autoritatii nationale competente n vederea nscrierii n registru cu privire la
aceasta nu necesita plata unei taxe.
(2) Daca marca comunitara face obiectul unei licente pentru o parte a bunurilor si serviciilor
pentru care este nregistrata marca, pentru o parte a Comunitatii sau pentru o durata limitata,
cererea de nregistrare indica produsele si serviciile, partea din Comunitate sau durata pentru
care se acorda licenta.
(3) Daca nu sunt ndeplinite conditiile de nregistrare prevazute n art. 19, 20 si 22 din
regulament, n alin. (1) si (2) din prezenta norma, precum si n alte norme aplicabile, Biroul
informeaza solicitantul cu privire la neregulile constatate. Daca neregulile constatate nu sunt
remediate n termenul acordat de Birou, acesta respinge cererea de nregistrare.
(4) Alin. (1), (2) si (3) se aplica mutatis mutandis cererilor de marca comunitara. Licentele,
drepturile reale si masurile de executare silita sunt mentionate n dosarele Biroului privind
cererea de marca comunitara.
Norma 34
Dispozitii speciale privind nregistrarea unei licente
(1) O licenta de marca comunitara se nscrie n registru ca licenta exclusiva la cererea
titularului marcii sau al licentei.
(2) O licenta de marca comunitara se nscrie n registru ca sub-licenta cnd este acordata de
catre un licentiat a carui licenta este nscrisa n registrul respectiv.
(3) O licenta de marca comunitara se nscrie n registru ca licenta limitata la anumite produse
si servicii sau ca licenta limitata teritorial cnd nu este acordata dect pentru o parte din
bunuri si servicii sau pentru o parte a Comunitatii pentru care este nregistrata marca.
(4) O licenta de marca comunitara se nscrie n registru ca licenta temporara daca este
acordata pe durata limitata.
Norma 35
Radierea sau modificarea nregistrarii licentelor si a altor drepturi
(1) nregistrarea prevazuta n alin. (1) din norma 33 poate face obiectul unei radieri la cererea
uneia dintre persoanele prevazute.
(2) Cererea cuprinde urmatoarele informatii:
(a) numarul de nregistrare a marcii comunitare
si
(b) precizari privind dreptul de radiere a nregistrarii.
(3) Cererea de radiere a nregistrarii unei licente sau a unui drept nu este considerata ca fiind
depusa dect dupa plata taxei corespunzatoare. Daca taxa nu a fost platita sau platita integral,
Biroul informeaza solicitantul. Totusi, cererea prezentata de catre autoritatea nationala
competenta pentru a obtine radierea unei mentiuni atunci cnd marca comunitara este
implicata ntr-o procedura de faliment sau n proceduri analoage nu necesita plata unei taxe.
(4) Cererea este nsotita de documentele care stabilesc ca dreptul de nregistrare nu mai exista
sau de o declaratie prin care licentiatul sau titularul unui alt drept consimte radierea
nregistrarii.
(5) Daca nu sunt ndeplinite conditiile de radiere a unei nregistrari, Biroul informeaza
solicitantul cu privire la neregulile constatate. Daca neregulile constatate nu sunt remediate n
termenul acordat de Birou, acesta respinge cererea de radiere.
(6) Alin. (1), (2), (4) si (5) se aplica mutatis mutandis oricarei cereri de modificare a unei
nregistrari efectuate conform alin. 1 din norma 33.
(7) Alin. (1) (6) se aplica mutatis mutandis mentiunilor nscrise n dosare conform alin. (4)
din norma 33.
TITLUL VI
RENUNTAREA
Norma 36
Renuntarea
(1) O declaratie de renuntare conform art. 49 din regulament, cuprinde urmatoarele
informatii:
(a) numarul de nregistrare a marcii comunitare;
(b) numele si adresa titularului, conform alin. (1) lit. (b) din norma 1;
(c) daca a fost desemnat un reprezentant, numele si adresa profesionala ale acestuia, conform
alin. (1) lit. (e) din norma 1;
(d) daca renuntarea se refera numai la o parte dintre bunurile si serviciile pentru care a fost
nregistrata marca, lista bunurilor si serviciilor reglementate de cererea de renuntare sau
lista bunurilor si serviciilor pentru care marca ramne nregistrata.
(2) Daca dreptul unui tert asupra marcii comunitare este nscris n registru, declaratia conform
careia titularul dreptului sau reprezentantul sau consimt la renuntare, semnata de catre el
nsusi, este o dovada suficienta a acordului sau. Daca o licenta a fost nregistrata, renuntarea
se nregistreaza la trei luni de la momentul n care titularul marcii comunitare a prezentat
Biroului elemente atestnd ca a informat licentiatul cu p rivire la intentia sa de renuntare. Daca
prezinta Biroului, nainte de expirarea acestui termen, dovada acordului cu licentiatul,
renuntarea se nregistreaza imediat.
(3) Daca nu sunt ndeplinite conditiile care reglementeaza renuntarea, Biroul informeaza
solicitantul cu privire la neregulile constatate. Daca neregulile constatate nu sunt remediate n
termenul acordat de Birou, acesta refuza nscrierea renuntarii n registru.
TITLUL VII
REVOCAREA SI NULITATEA
Norma 37
Cererea de revocare sau de nulitate
O cerere de revocare sau de declarare a nulitatii marcii comunitare, naintata Biroului conform
art. 55 din regulament, cuprinde urmatoarele informatii:
(a) n ceea ce priveste nregistrarea pentru care este solicitata revocarea sau declararea
nulitatii:
(i) numarul de nregistrare a marcii comunitare pentru care este solicitata revocarea sau
declararea nulitatii;
(ii) numele si adresa titularului marcii comunitare pentru care este solicitata revocarea
sau declararea nulitatii;
(iii) lista bunurilor si serviciilor nregistrate pentru care este solicitata revocarea sau
declararea nulitatii;
(b) n ceea ce priveste cauzele invocate n cerere:
(i) n cazul unei cereri prezentate conform art. 50 sau 51 din regulament, o declaratie
preciznd cauza revocarii sau declararii nulitatii invocate n sprijinul cererii;
(ii) n cazul unei cereri prezentate conform art. 52 alin. (1) din regulament, precizari
privind dreptul pe care se fondeaza cererea de declarare a nulitatii, precum si, daca
este cazul, elemente care sa demonstreze ca solicitantul este abilitat sa invoce
dreptul anterior ca si cauza de nulitate;
(iii) n cazul unei cereri prezentate conform art. 52 alin. (2) din regulament, precizari
asupra dreptului pe care se fondeaza cererea de declarare a nulitatii, precum si
elemente care sa demonstreze ca solicitantul este titularul unuia dintre drepturile
anterioare prevazute n art. 52 alin. (2) din regulament sau ca este abilitat, conform
legislatiei nationale aplicabile, sa-si foloseasca acest drept;
(iv) fapte, dovezi si argumente prezentate n sprijinul cererii;
(c) n ceea ce priveste solicitantul:
(i) numele si adresa conform alin. (1) lit. (b) din norma 1;
(ii) daca solicitantul a desemnat un reprezentant, numele si adresa profesionala ale
acestuia, conform alin. (1) lit. (e) din norma 1.
Norma 38
Limbi utilizate n procedurile de revocare sau de declarare a nulitatii
(1) Daca cererea de revocare sau de declarare a nulitatii nu este depusa nici n limba n care a
fost facuta cererea de nregistrare a marcii comunitare, cnd aceasta este una dintre limbile
Biroului, nici n a doua limba indicata la depunerea cererii de nregistrare, solicitantul care
introduce cererea de revocare sau de declarare a nulitatii trebuie sa prezinte o traducere n una
dintre cele doua limbi n termen de o luna de la depunerea cererii.
(2) Cnd dovezile furnizate n sprijinul cererii nu sunt redactate n limba procedurii de
revocare sau de declarare a nulitatii, solicitantul trebuie sa prezinte o traducere n aceasta
limba n termen de doua luni de la depunerea dovezilor.
(3) Cnd solicitantul care nainteaza cererea de revocare sau de declarare a nulitatii sau
titularul marcii comunitare informeaza Biroul, n termen de doua luni de la data primirii de
catre titular a notificarii prevazute n art. 40 alin. (1), ca au convenit sa utilizeze o alta limba
de procedura conform art. 115 alin. (7) din regulament, solicitantul trebuie, daca cererea nu a
fost depusa n limba astfel convenita, sa furnizeze o traducere n aceasta limba n termen de o
luna de la data prevazuta.
Norma 39
Respingerea cererii de revocare sau de declarare a nulitatii ca fiind inadmisibila
(1) Daca Biroul constata ca cererea nu satisface conditiile prevazute n art. 55 din regulament,
n norma 37 sau n orice alte dispozitii din regulament sau din prezenta norma, informeaza
solicitantul si l invita sa remedieze, ntr-un termen stabilit, neregulile constatate. Daca
neregulile constatate nu sunt remediate n termenul acordat de Birou, acesta refuza cererea ca
fiind inadmisibila.
(2) Daca Biroul constata ca taxele corespunzatoare nu au fost platite, informeaza solicitantul
cu privire la aceasta si precizeaza ca cererea sa nu va fi considerata ca fiind depusa dect daca
taxele corespunzatoare sunt platite n termenul acordat de catre Birou. Daca taxele sunt platite
dupa expirarea te rmenului acordat de Birou, acestea se ramburseaza solicitantului.
(3) Orice decizie de respingere a cererii de revocare sau de declarare a nulitatii conform alin.
(1) se comunica solicitantului. Daca se considera ca cererea nu a fost depusa conform alin.
(2), solicitantul este informat.
Norma 40
Examinarea cererii de revocare sau de declarare a nulitatii
(1) Daca Biroul nu respinge cererea n temeiul normei 39, notifica titularul marcii nregistrate
comunitare cu privire la aceasta si l invita sa si prezinte observatiile ntr-un termen acordat.
(2) Daca titularul nu prezinta nici o observatie, Biroul poate decide cu privire la revocare sau
la declararea nulitatii n functie de dovezile de care dispune.
(3) Biroul comunica solicitantului toate observatiile titularului marcii comunitare si l invita,
daca considera necesar, sa si prezinte raspunsul n termenul stabilit.
(4) Toate notificarile si comunicarile prevazute n art. 56 alin. (1) din regulament si toate
observatiile care se raporteaza la acesta sunt adresate partilor n cauza.
(5) Daca, n conformitate cu art. 56 alin. (2) sau (3) din regulament, solicitantul trebuie sa
faca dovada utilizarii sau a existentei unor motive juste pentru neutilizare, norma 22 se aplica
mutatis mutandis.
Norma 41
Cereri multiple de revocare sau de declarare a nulitatii
(1) Daca au fost depuse mai multe cereri de revocare sau de declarare a nulitatii pentru
aceeasi marca comunitara, Biroul poate uni procedurile de examinare. Biroul poate ulterior
decide sa separe procedurile.
(2) Alin. (2), (3 ) si (4) din norma 21 se aplica mutatis mutandis.
TITLUL VIII
MARCI COMUNITARE COLECTIVE
Norma 42
Aplicarea dispozitiilor
Sub rezerva dispozitiilor prevazute n norma 43, dispozitiile din prezentele norme se aplica
marcilor comunitare colective.
Norma 43
Norme care reglementeaza utilizarea marcilor comunitare colec
Inapoi...
 
Cautare avansata marci
  Cauta o marca  
 in
Marci
Titular marca
Clase
Cauta o marca in U.E. / Intl.

Cautare marci depuse
  Cauta o marca depusa  
 in
Marci
Titular marca
Clase
Cauta o marca in U.E. / Intl.

Cautare marci depuse in anul 2024
 
Alege perioada:    
Luna:    
Sapt:     
Clasa    

Cautare desene
  Cauta un desen  
 in
Nume desen
Nume titular
Clasa desen
Data inregistrarii
Data aparitiei


Marci in curs de expirare
 
Alege:    
Luna:    
Anul:     
Clasa    
 

Contracte de P.I.
  Notiuni generale  
Modele de contracte

Marci depuse de la
inceputul anului 2013
Marci depuse pe clasa 2 (117)
Marci depuse pe clasa 5 (1103)
Marci depuse pe clasa 8 (107)
Marci depuse pe clasa 11 (254)
Marci depuse pe clasa 12 (177)
Marci depuse pe clasa 14 (144)
Marci depuse pe clasa 17 (126)
   
 

Dintre desenele inregistrate in ultimele 8 luni

 
Termeni si conditii Forum Contact Statistici Oferta speciala Portofoliu
  Web Design for Business® by Logic Industry®